Norsk næringsliv møter konge og Google Afrika

- Norsk-afrikansk handelskonferanse (NABA Summit) 12. oktober 2012

Med syv av de ti raskest voksende økonomiene i verden i dag lokalisert på det afrikanske kontinent, inviterer Norwegian African Business Association (NABA) norsk næringsliv til å få øynene opp for investeringsmulighetene kontinentet tilbyr. I år vil næringslivskonferansen sette fokus på det fremvoksende afrikanske konsummarkedet. Den norske utenriksministeren, Espen Barth Eide, møter blant andre His Majesty Otumfuo Osei Tutu II fra Ghana og Google’s Afrikasjef, Mr. Joseph Mucheru, for å dele perspektiver på Afrikas nye konsument- og veksthistorie. 300 deltakere forventes til konferansen.

Eksperter fra Verdensbanken, McKinsey&Co og Oxford Analytica forklarer hvordan den voksende middelklassen åpner nye investeringsmuligheter for konsumrettet næringsvirksomhet. Nokia’s globale markedssjef, Kenneth Oyolla snakker om Nokia’s strategiske fokus på Afrika som morgendagens marked. Norske næringslivsledere som Jørgen Ole Haslestad (Konsernsjef Yara International) og Kristian Siem (Styreleder i Subsea7) vil bidra med sine erfaringer med forretningsutvikling i afrikanske markeder.

Konferansen vil også ha parallelle spesialsesjoner hvor ledere fra politikk og næringsliv i  Norge og Afrika møtes for å diskutere muligheter og utfordringer knyttet til investeringer i henholdsvis; Olje & gass, Fornybar energi, Telecom/teknologi, Agribusiness og Finans.

Blant bekreftede innledere finner du:

• Ugandas minister for privatisering og investeringer, Aston P. Kajara
  • Sudans investeringsminister Dr. Mustafa Osman Ismail
  • Statssekretær i Utenriksdepartementet, Arvin Gadgil
  • Administrerende direktør for KLP, Sverre Thornes
  • Regionansvarlig for Afrika i Rabobank, Frank Nagel
  • Administrerende direktør for KenGen, Eddy Njoroge

Fjorårets suksess med afrikanske ambassadører som stiller til speed-møter med norsk næringsliv, vil også gjentas på årets Norwegian African Business Summit. I år er hele 20 ambassadører påmeldt.

Årets Norwegian African Business Summit arrangeres fredag 12. oktober på Radisson BLU Plaza Hotel i Oslo.

Oppdatert program er vedlagt her. Mer informasjon om arrangementet og foredragsholderne finnes også på http://norwegianafrican.no/events/norwegian-african-business-summit-2012

For konferansedeltakelse og intervjuavtaler med noen av foredragsholderne, vennligst kontakt: Marit Flinder Johannessen, Norwegian-African Business Association (NABA) Telefon: 9938 9249, e-post: mfj@norwegianafrican.no

Tags: