Flere ungdomsbutikker til Norwegian Outlet

Vestby 24.09.2010

Merkevarebyen Norwegian Outlet vokser. Nylig flyttet prestisjemerket DC Shoes inn i nye lokaler, og snart åpner også Diesel egen butikk.

Etter drøyt tre måneders drift er Norwegian Outlet i Vestby i ferd med å bli en stor suksess. Gjennom hele sommeren har turister og lokalbefolkning valfartet til Norges første ekte outlet senter etter amerikansk modell. Nå utvides også antall butikker, og først ut er prestisjemerket DC Shoes.

- DC er ikke bare et ledende klesmerke, det er like mye en livsstil. Merket er i bruk i flere forskjellige typer ekstremsport og sport, som skateboarding, snowboarding, BMX, motocross, rally, billøp og surfing. Nå er vi glade for endelig å åpne en egen butikk i Norge – og det til sterkt rabatterte priser, sier Jørn Marki i DC Shoes.

DC Shoes’ kleskolleksjon kjennetegnes av god kvalitet, kul design og slitesterke materialer, og merket har i løpet av få år opplevd stor anerkjennelse blant  barn og unge.

Fra før av har ungdomsrettede merker som Quiksilver, Vans, Billabong og Bjørn Borg butikker i Norwegian Outlet. Med åpningen av DC Shoes denne uken, og Diesel i oktober, vil merkevarebyen i Vestby utenfor Oslo styrke seg ytterligere inn mot det yngre segmentet.

- Jeg utelukker ikke at et vårt outlet-konsept med 30 til 70 prosent rabatt hele året fremstår som ekstra attraktivt for unge mennesker. Hos oss får de mye klær for lommepengene, sier Einar Sørland, daglig leder i Norwegian Outlet.

- Første kvartal med åpen merkevareby er vel overstått, og responsen har vært enorm. De fleste butikkene ligger godt foran sine 2010-budsjetter, og etter bare tre måneders drift passerte vi 100 millioner kroner i samlet omsetning. En våt og forblåst sommer gjorde at mange prioriterte shopping fremfor strandlivet. I sommer har vi sett at vi får besøk fra hele landet, og det er hyggelig å se at det også er mye ungdom i handlegatene våre - både med og uten foreldre, sier Sørland.

- Vi er en ny handelsdestinasjon og et nytt handelskonsept. Vi er derfor veldig positivt overrasket over velkomsten vi har fått blant kundene. I høst  har det vært litt roligere her, Outlet-næringen har sesongvariasjoner og omsetter mest i de periodene folk har fri. Samtidig får vi mindre oppmerksomhet i perioder alle andre har salg slik de har hatt i høst på sommervarer. Men på Norwegian Outlet har vi salg 12 måneder i året, og nå fylles butikkene igjen med nye kolleksjoner og kunder sier han.

Om Norwegian Outlet

Norwegian Outlet er Norges første og eneste merkevareby, og består av 35 enkeltstående butikker som alle selger kjente merkevarer til mellom 30 og 70 prosent hele tiden. Alle butikkene eies og drives av varemerkene selv. Byen ligger kun 25 minutter sør for Oslo. Utvalget består først og fremst av klær, men også sko, sportsutstyr, interiør, kjøkkenutstyr og bøker er å finne i egne butikker. Merkevarebyen på 12 500 kvadratmeter omfatter også to restauranter og 800 parkeringsplasser. Norwegian Outlet eies av Glastad Farsund AS og Fortus AS.

For mer informasjon, kontakt:

• Daglig leder Einar Sørland, telefon: 911 44466
  • Gründer Ådne Søndrål, telefon: 922 56555
  • Presseansvarlig Camilla Kim Kielland, telefon: 917 36971

For mer informasjon om merkevarebyen, se www.norwegianoutlet.no