Kathrine Sørland har fått drømmejobben: Fronter mote og shopping i ny merkevareby

Vestby 1. juni 2010

Den populære modellen og TV-programlederen Kathrine Sørland har fått ny jobb. Fra 3. juni skal hun være mote- og shoppingekspert for Norges nye shopping-mekka, merkevarebyen Norwegian Outlet, rett sør for Oslo.

- Det er en ære å få jobbe med et så gjennomført konsept som tilbyr smart shopping til folk flest. Dette er drømmejobben, sier Kathrine Sørland.

Norwegian Outlet åpner dørene i Vestby rett sør for Oslo torsdag 3. juni. Norges første rendyrkede outlet-senter, inneholder 35  nasjonale og internasjonale merkevarebutikker, som selger ekte merkevarer med 30 til 70 prosent rabatt.

Bak satsingen står blant annet tidligere OL-vinner på skøyter, Ådne Søndrål, som etter karrieren har jobbet som forretningsmann innen finans, hotell og eiendom. Kathrine Sørland vil være merkevarebyens frontfigur og ekspert innen mote og shopping. Modellen og TV-kjendisen, som også har drevet egen brudesalong siden 2006, vil også bli å se på store boards utenfor Norwegian Outlet. Duoen var i fjor makkere i tv-programmet og bilcross-konkurransen Zebra Grand Prix på TV2, der de ble slått ut i semifinalen.

- Det er kjempegøy å skulle presentere – og representere – Norges første rendyrkede merkevareby, som er bygget etter samme mal som de beste outlet-sentrene i utlandet. Dette er et konsept jeg har ventet på altfor lenge her i Norge, og det var jammen på tide at vi nordmenn også får lov til gjøre shopping-kupp på ekte merkevarer som ikke er parallellimportert eller kopiert, sier hun.

- Smart shopping og slow fashion har preget kles- og motebransjen det siste året, som et resultat av finanskrisen og tynnere lommebøker. En liten by av merkevarer til 30-70 prosent rabatt hele året må jo være alle kvinners – og menns drøm, sier Kathrine Sørland.

Sørland har flere års erfaring som programleder på TV3, deriblant ”Top Model” og ”Motebildet”. Hun startet sin karriere som modell som 15-åring, og ble frøken Norge i 2002. Hun fikk gode plasseringer i Miss World og Miss Universe. I dag er hun også en etterspurt konferansier og redaktør for et bryllupsmagasin.

- I løpet av min karriere har jeg måttet forholde meg til all verdens typer klær, merker og moter. Dette er et område og fagfelt jeg virkelig brenner for. I tillegg elsker jeg å shoppe, og at vi nå gjør så mange kjente kvalitetsmerker tilgjengelige for folk flest synes jeg er flott. Å kunne kombinere min lidenskap for klær, shopping og mote med å jobbe for Norwegian Outlet er en drømmejobb. Dessuten er det hyggelig å tilbringe tid sammen med Ådne igjen, sier Sørland.

- Vi er svært glade for å ha fått Kathrine på laget vårt. Med sin bakgrunn som internasjonal toppmodell, programleder og vellykket forretningskvinne – og med sitt utadvendte vesen og folkelige profil – blir hun en kanonbra mote – og shoppingekspert for Norwegian Outlet, sier Ådne Søndrål.

For mer informasjon, kontakt:

• Kathrine Sørland: 47 88 10 10
  • Daglig leder Einar Sørland, telefon: 911 44466
  • Gründer Ådne Søndrål, telefon: 922 56555
  • Presseansvarlig Camilla Kim Kielland, telefon: 917 36971

For mer informasjon om merkevarebyen, se www.norwegianoutlet.no