NPRO: 1Q 2023 – Økt driftsresultat, forlenget leiekontrakt og første utbytte fra Nordr

• Inntekter for første kvartal ble MNOK 266, opp fra MNOK 243 samme kvartal i fjor.
  • Driftsresultatet før verdiendringer ble MNOK 222 for første kvartal, opp fra MNOK 204 samme kvartal i fjor
  • Resultat før skatt og verdiendringer ble MNOK 120 for første kvartal, tilsvarende NOK 0,19 pr aksje for kvartalet.
  • Negativ verdiendring i kvartalet ble MNOK 156 for eiendom og MNOK 12 for derivater.
  • Resultat etter skatt ble MNOK -58 for kvartalet. Det gir et resultat per aksje (EPS) på NOK -0,09 for første kvartal.
  • Netto utleie for kvartalet ble MNOK 76.
  • EPRA NRV (Long-term net reinstatement value) er NOK 23,89 per aksje.

Bent Oustad, administrerende direktør, uttaler om kvartalet:

«Det er veldig gledelig å se at den underliggende driften i selskapet er god. Fornyet tillit fra våre store leietakere i reforhandlinger gir oss bekreftelse på at jobben vi gjør blir verdsatt og at våre eiendommer er attraktive og konkurransedyktige.

Frem til dags dato har resultatet fra den gode driften i Nordr gått til nedbetaling av gjeld i konsernet. Vi er derfor godt fornøyde med at Nordr nå har en kapitalstruktur som tillater å betale utbytte til oss eiere. Vår eierandel i selskapet er 42,5%, og det gir oss MNOK 106 i utbytte som vil bli utbetalt i løpet av 2. kvartal.»

Bent Oustad, CEO, tlf: +47 4801 6082, e-mail: bo@npro.no

Haavard Rønning, CFO, tlf. +47 400 200 19, e-mail: hr@npro.no