NPRO: AVHOLDT ORDINÆR GENERALFORSAMLING I NORWEGIAN PROPERTY ASA

Norwegian Property ASA har i dag avholdt ordinær generalforsamling. Alle vedtak ble fattet i tråd med innkallingen.

Styrets forslag til årsregnskap og årsberetning for Norwegian Property ASA for regnskapsåret 2016 ble godkjent av generalforsamlingen.

Generalforsamlingen gjenvalgte Martin Mæland (leder), Bjørn Henningsen (nestleder), Kjell Sagstad, Kathrine Astrup Fredriksen, Cecilie Astrup Fredriksen og Merete Haugli som styremedlemmer frem til neste ordinære generalforsamling i 2018. Lars Erich Nilsen ble valgt som nytt styremedlem frem til neste ordinære generalforsamling i 2018.

Generalforsamlingen gjenvalgte Robin Bakken og Marianne E. Johnsen som henholdsvis leder og medlem av valgkomiteen for en periode på to år.

Generalforsamlingen vedtok å gi styret fullmakt til å forhøye selskapets aksjekapital med inntil NOK 27.420.000 ved nytegning, som tilsvarer noe under 10 prosent av eksisterende aksjekapital. I tillegg vedtok generalforsamlingen å gi styret fullmakt til å ta opp konvertibelt lån på til sammen NOK 750.000.000. Ved bruk av fullmakten kan selskapets aksjekapital forhøyes med inntil NOK 27.420.000. Styrets samlede bruk av styrefullmakter til utstedelse av nye aksjer gitt på den ordinære generalforsamlingen skal totalt ikke overstige 10 prosent av aksjekapitalen.

I tillegg ble styret gitt fullmakt til å erverve egne aksjer med samlet pålydende verdi inntil

NOK 27.420.000, som tilsvarer noe under 10 prosent av eksisterende aksjekapital. Styret ble også gitt fullmakt til å beslutte utdeling av utbytte på grunnlag av selskapets årsregnskap for 2016.

Vedlagt følger signert protokoll fra generalforsamlingen.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Svein Hov Skjelle, Administrerende direktør

Telefon: +47 930 55 566

Email: ‘shs@npro.no

Norwegian Property er et rendyrket og fullintegrert kontoreiendomsselskap med 32 eiendommer lokalisert i Oslo-området og Stavanger. Porteføljen, som har en samlet eiendomsverdi på 14,1 milliarder kroner, kjennetegnes ved sentral beliggenhet og attraktive lokaler med høykvalitetsleietakere. Konsernets eiendommer består hovedsakelig av kontorlokaler, lager og parkering i tilknytning til kontorarealene, samt butikk- og serveringsarealer. Selskapet har identifisert fire verdidrivere for langsiktig verdiskapning; Marked & utleie, Eiendomsdrift & forvaltning, Eiendomsutvikling og Transaksjoner & finans.