NPRO: Avtale om kjøp av eiendom på Aker Brygge

Norwegian Property har kjøpt eiendommen Felix på Aker Brygge. Eiendommen ligger i underetasjene i Fondbygget, og har inngang fra første etasje ved Bryggetorget. Etter kjøpet eier NPRO alle næringsseksjonene i bygget.

NPRO har overtatt alle aksjene i Bryggetorget Invest AS, som eier 100% av aksjene i eiendomsselskapet, Bryggetorget 3 AS. Lokalene utgjør ca 5 400 kvm og er i dag utleid som et konferansesenter. Avtalt bruttoverdi for eiendommen var MNOK 172. Overtakelsen skjedde i Q2 2021.

Administrerende direktør, Bent Oustad, sier i en kommentar:

«Vi er godt fornøyde med kjøpet av Felix. Dette er det sjuende kjøpet på Aker Brygge siden jeg begynte i NPRO i 2018. Tidligere kjøp har bidratt til verdiskapning for selskapet, og det skal vi også få til med dette bygget. Kjøpet er i tråd med våre ambisjoner om å vokse i våre kjerneområder og derigjennom utnytte synergiene med større eiendomsmasse i samme område».

Juridiske rådgivere har vært Thommessen for Bryggetorget Invest AS og Arntzen de Besche Advokatfirma for Norwegian Property.

Bent Oustad, Administrerende direktør
Telefon +47 480 16 082