NPRO: Avtale om kjøp av sentralt beliggende eiendom i Oslo sentrum

Norwegian Property har inngått avtale om kjøp av eiendommen Lille Grensen 7.

NPRO overtar alle aksjene i Grensen Investment AS, som eier 100% av aksjene i eiendomsselskapet, Lille Grensen 7 AS. Avtalt bruttoverdi for bygget er MNOK 710. Overtakelse er planlagt til den 17. desember 2019.

Eiendommen har en svært sentral plassering i sentrum, med utsikt til Stortinget og Karl Johan, med umiddelbar nærhet til T-banestasjonen.

Administrerende direktør, Bent Oustad, sier i en kommentar:

«Vi er særdeles godt fornøyd med kjøpet av Lille Grensen 7. Vi får et fantastisk bygg sentralt i Oslo, i umiddelbar nærhet til T-banen. Bygget har en god mix av leietakere fra interessante bransjer, samtidig som det har litt ledighet som vi kan videreutvikle. Kjøpet er i tråd med våre ambisjoner om å vokse i våre kjerneområder. Med flere års erfaring fra Aker Brygge, har vi god kompetanse på eiendommer med kontor og handel. Denne kunnskapen tar vi med oss i videreforedlingen av Lille Grensen 7».

Norwegian Property ASA
Bent Oustad, administrerende direktør
telefon +47 480 16 082
bo@npro.no

Eller

Haavard Rønning, CFO
Telefon +47 400 200 19
E-mail: hr@npro.no

Norwegian Property er et rendyrket og fullintegrert kontoreiendomsselskap med eiendommer lokalisert i Oslo-området og Stavanger. Porteføljen kjennetegnes ved sentral beliggenhet og attraktive lokaler med høykvalitetsleietakere. Konsernets eiendommer består hovedsakelig av kontorlokaler, lager og parkering i tilknytning til kontorarealene, samt butikk- og serveringsarealer. Selskapet har identifisert fire verdidrivere for langsiktig verdiskapning; Marked & utleie, Eiendomsdrift & forvaltning, Eiendomsutvikling og Transaksjoner & finans.