Odfjell SE: Godkjennelse av årsregnskap for 2021, kunngjøring av utbytte og ny utbyttepolitikk

• Styret i Odfjell SE har i dag godkjent årsregnskapet for 2021. Det er ingen endringer i det endelige regnskapet sammenlignet med det foreløpige resultatet som ble lagt frem 8. februar 2022.

• Styret foreslår et utbytte på NOK 1,00,- per aksje for 2021 til den ordinære generalforsamlingen som skal holdes 4. mai 2022.

• Styret har i dag vedtatt følgende utbyttepolicy for selskapet: "Odfjell skal utbetale 50% av nettoresultatet, justert for ekstraordinære poster. Annen overskytende kapital vil bli øremerket ekstraordinære gjeldsreduksjoner, men kan også benyttes til verdiskapende investeringer, tilbakekjøp av aksjer og utbytte. Utbytte vil bli utbetalt halvårlig. Styret vil foreslå for generalforsamlingen eller bestemme tidspunkt og endelig størrelse på utbyttet, som til enhver tid være avhengig av selskapets finansielle styrke."

Odfjell SE sin årsrapport for 2021 vil bli publisert mandag 28. mars.

Bjørn Kristian Røed
VP Corporate Analysis & Investor Relations
Epost: bkr@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 90 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fem tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere 11 tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 13 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 939 millioner i 2020. Se mer på Odfjell.com.