Odfjell SE: Godkjennelse av årsregnskap for 2022, og forslag om kapitalnedsettelse ved sletting av egne aksjer

Styret i Odfjell SE har i dag godkjent årsregnskapet for 2022. Det er ingen endringer i det endelige regnskapet sammenlignet med det foreløpige resultatet som ble lagt frem 8. februar 2023.

Styret har besluttet å foreslå til selskapets generalforsamling at deler av selskapets egenbeholding av aksjer fordelt på 5 226 620 A-aksjer og 1 822 482 B-aksjer skal slettes gjennom en kapitalnedsettelse på NOK 17 622 755 fra NOK 216 922 370 til NOK 199 299 615 for godkjennelse på generalforsamlingen 3. mai 2023. Et detaljert forslag til blir inkludert i innkalling til generalforsamling.

Odfjell SE sin årsrapport for 2022 vil bli publisert tirsdag 28. mars.

Nils Jørgen Selvik, VP Corporate Analysis & Investor Relations
Epost: nils.jorgen.selvik@odfjell.com

Terje Iversen, CFO
E-mail: terje.iversen@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 70 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fire tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere 10 tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 13 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 1038 millioner i 2021. Se mer på Odfjell.com.