Odfjell SE: Kristian Mørch vil gå av som konsernsjef

Etter syv år ved roret i Odfjell SE, har Kristian Mørch meddelt styret at han vil gå av som konsernsjef. Han vil fortsette i sin nåværende rolle til en etterfølger er på plass, og styret har igangsatt prosessen med å finne selskapets neste toppsjef.

Styreleder Laurence Odfjell kommenterer;

"Kristian har ledet Odfjell gjennom sju intense år med transformasjon. Under hans ledelse har Odfjell gjort betydelig fremgang og som selskap er vi på en mye bedre plass i dag enn vi var i 2015. Styret vil gjerne uttrykke vår takknemlighet for hans bidrag gjennom disse årene, og vi verdsetter hans engasjement for å sikre en ryddig prosess i arbeidet med å finne hans etterfølger."

Kristian Mørch kommenterer at "det har vært et privilegium å lede det svært profesjonelle og dedikerte Odfjell-teamet de siste sju årene, og jeg er stolt over det vi har oppnådd. Odfjell har i dag en meget konkurransedyktig plattform og er godt posisjonert for å utnytte mulighetene som ligger foran oss, så dette er et godt tidspunkt for selskapet å identifisere hvem som skal lede Odfjell inn i fremtiden."

Styret har engasjert Russell Reynolds Associates i Oslo som rådgiver i prosessen.

Laurence Odfjell, Chair
E-post: media@odfjell.com

Kristian Mørch, CEO
Phone +47 476 88 476
E-post: kristian.morch@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 90 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fem tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere 11 tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 13 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 939 millioner i 2020. Se mer på Odfjell.com.

Quick facts

Kristian Mørch har informert styret om at han vil gå av som konsernsjef i Odfjell SE.
Tweet dette

Sitater

Laurence Odfjell, styreleder, Odfjell SE
Det har vært et privilegium å lede det svært profesjonelle og dedikerte Odfjell-teamet de siste sju årene, og jeg er stolt over det vi har oppnådd. Odfjell har i dag en meget konkurransedyktig plattform og er godt posisjonert for å utnytte mulighetene som ligger foran oss, så dette er et godt tidspunkt for selskapet å identifisere hvem som skal lede Odfjell inn i fremtiden.
Kristian Mørch, CEO, Odfjell SE