Odfjell SE: Protokoll fra generalforsamling 2022

Generalforsamlingen i Odfjell SE ble holdt 5. mai 2021. Alle saker ble vedtatt i henhold til innkalling datert 11. april 2022.

Valg av styremedlemmer

I henhold til selskapets vedtekter stilte fire av de nåværende seks styremedlemmer til valg under generalforsamlingen. Laurence Ward Odfjell ble gjenvalgt som styreleder for kommende år og styremedlem for to år. Christine Rødsæther, Jannicke Nilsson og Nils Petter Dyvik ble alle gjenvalgt som styremedlemmer for den neste toårsperioden.

Utdeling av utbytte

Generalforsamlingen vedtok utbytte NOK 1,00 pr. aksje, samlet NOK 78 978 777. Utbyttet vil bli utbetalt ved DNB Verdipapirservice 16. mai 2022 til aksjonærer pr. 5. mai 2022. Ved Oslo Børs noteres således aksjen eksklusivt utbytte 6. mai 2022.

Vedlagt følger protokoll fra generalforsamlingen 2022.

Bjørn Kristian Røed
VP Corporate Analysis & Investor Relations
Epost: bkr@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 90 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fem tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere ti tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 13 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 1038 millioner i 2021. Se mer på Odfjell.com.