Odfjell SE: Protokoll fra generalforsamling 2023

Generalforsamlingen i Odfjell SE ble holdt 3. mai 2023. Alle saker ble vedtatt i henhold til innkalling datert 11. april 2023.

Valg av styremedlemmer

I henhold til selskapets vedtekter stilte to av de nåværende seks styremedlemmer til valg under generalforsamlingen. Tanja Jo Ebbe Dalgaard og Erik Nyheim ble valgt som nye styremedlemmer i Odfjell SE. Laurence Ward Odfjell ble gjenvalgt som styreleder for kommende år.

Sletting av egne aksjer

Generalforsamlingen vedtok at aksjekapitalen skal nedsettes til NOK 199 299 615 fra NOK 216 922 370 ved sletting av 5 226 620 A-aksjer hver pålydende NOK 2,50 og 1 822 482 B-aksjer hver pålydende NOK 2,50.

Beslutning om kapitalnedsettelse skal kunngjøres på Brønnøysundregistrenes elektroniske kunngjøringssider hvorpå det gjelder en kreditorfrist på seks uker. Endelig gjennomføring av kapitalnedsettelsen forventes innen åtte til ti uker.

Vedlagt følger protokoll fra generalforsamling 2023.

Nils Jørgen Selvik, VP Corporate Analysis & IR
Tel: +47 920 39 718
E-post: nils.jorgen.selvik@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 70 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fire tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere ti tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 12 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 1310 millioner i 2022. Se mer på Odfjell.com.