Odfjell SE: Utnevnelse av nye medlemmer til konsernledelsen

Odfjell SE annonserer i dag at selskapet har utnevnt tre nye medlemmer til konsernledelsen. Alle tre er i dag direktører for sine respektive ansvarsområder og vil nå formelt bli en del av konsernledelsen. Fra samme tidspunkt vil den tidligere COO-stillingen opphøre.

• Bjørn Hammer er utnevnt som konserndirektør for kommersiell drift. Hammer kommer fra stillingen som direktør for kommersiell drift.
  • Torger Trige er utnevnt som konserndirektør for teknisk drift. Trige kommer fra stillingen som direktør for teknisk drift.
  • Adrian Lenning er utnevnt som konserndirektør for konsernets terminalvirksomhet. Lenning kommer fra stillingen som direktør for selskapets terminalvirksomhet.

Disse vil utgjøre den nye konsernledelsen sammen med CEO Harald Fotland, CFO Terje Iversen og konserndirektør for bærekraft Øistein Jensen.

«Vi er tilfredse med at tre interne kandidater har påtatt seg ytterligere ledelsesansvar. De har alle ekspertise og erfaring som vil sikre kontinuitet og progresjon. Jeg ser frem til å samarbeide tett med teamet og vår organisasjon for å nå Odfjells strategiske, kommersielle og operasjonelle mål,» sier CEO Harald Fotland.

Harald Fotland
CEO, Odfjell SE
E-mail: harald.fotland@odfjell.com
Tel.: +47 948 06 702

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 70 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter fire tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere 10 tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 13 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 1038 millioner i 2021. Se mer på Odfjell.com.