Resultat fra obligasjonseiermøter

Det vises til tidligere melding den 13. desember 2019 om innkalling til obligasjonseiermøte i ODF08 (ISIN NO0010782584) og ODF09 (ISIN NO0010796238) den 10. januar 2020.

Møtene ble holdt i dag og selskapets forslag ble vedtatt av et beslutningsdyktig flertall i begge møter. Vennligst se vedlagt bekreftelse fra Nordic Trustee.

Ved spørsmål, kontakt:

Terje Iversen, CFO, Odfjell SE
E-post: terje.iversen@odfjell.com

Gustav Sannem, VP Finance, Odfjell SE
Tel: +47 452 69 641
E-post: gustav.sannem@odfjell.com

Bjørn Kristian Røed, IR, Odfjell SE
Tel: +47 409 19 868
Tel: bkr@odfjell.com

Odfjell Gruppen er en ledende leverandør av sjøtransport og lagring av kjemikalier og annen flytende spesiallast. Odfjell har en flåte på rundt 80 skip som opereres både globalt og regionalt. Tankterminal-divisjonen omfatter seks tankterminaler og er tilknyttet et nettverk av ytterligere 13 tankterminaler, delvis eid av nærstående. Tankterminalene har strategisk beliggenhet i viktige knutepunkter for kjemikalieshipping. Odfjell Gruppen har hovedkontor i Bergen, Norge, og har 14 kontorer internasjonalt. Konsernet har ca. 2300 ansatte og hadde en omsetning på USD 851 millioner i 2018. Se mer på Odfjell.com.

Odfjell-gruppen er et av verdens ledende shippingselskap innen transport og lagring av kjemikalier. Selskapets flåte består av rundt 80 skip, hovedsakelig registrert i Norge (NIS). Odfjell opererer over hele verden og transporterer rundt 600 ulike typer kjemikalier og annet flytende materiale. Disse er viktige bestanddeler for produksjon av utallige produkter - fra fotballer, bildeler og drikkeflasker til medisiner, maling og gjødsel. Odfjell har også eierandel i seks tankterminaler lokalisert i hhv. Belgia, USA, Sør-Korea og Kina. Terminalvirksomheten er også tilknyttet et nettverk i Sør-Amerika bestående av ytterligere 13 tankterminaler delvis eid av nærstående parter. Selskapet har rundt 2300 ansatte og avdelinger i 14 land, med hovedkontor i Bergen, Norge. Selskapet hadde en årlig brutto omsetning på USD 851 millioner i 2018. Les mer på Odfjell.com.