ODIM STYRKER KONSERNLEDELSEN

(Hareid – 4. april 2008): ODIM ASA har ansatt Bjørn Roger Andersen (47) som direktør for global ettermarked og service, og Ståle Hoff (40) som HR-direktør i ODIM. Ansettelsene er et ledd i ODIMs vekstplaner.

Bjørn Roger Andersen kommer fra stilling som Ettermarkedsdirektør i Rolls Royce Marine i Ulsteinvik, med ansvar for selskapets ettermarkedsaktivitet internasjonalt innenfor området Propulsion, Automation and Controls.

Konsernsjef Jogeir Romestrand i ODIM har følgende kommentar til ansettelsen av Andersen: - Som konsernets direktør for global ettermarked og service vil han få ansvar for et viktig vekstområde. ODIM satser på å utvikle et sterkere internasjonalt nettverk som kan tilfredsstille våre kunders behov for service, og Bjørn Roger Andersen vil med sin erfaring og kompetanse bidra i oppbyggingen av dette.

Ståle Hoff kommer fra stilling som leder innenfor Siemens sin HR avdeling i Trondheim med ansvar for kompetanse og lederutvikling for Norden og Baltikum.

- Vår nye HR-direktør vil spille en sentral rolle i å videreutvikle ODIMs humankapital som selskapets viktigste konkurransefortrinn. Hoff vil styrke eksisterende HR-organisasjon i ODIM, og vil med sin kompetanse bidra til kontinuerlig utvikling av selskapet, samt styrke ODIM som en stadig mer internasjonal arbeidsplass, sier Jogeir Romestrand.