ODIM tildelt kontrakt til 32 millioner kroner

(Hareid, 10. juni 2008): ODIM har inngått en kontrakt på 32 millioner kroner for to 20 tonns aktiv hiv kompenserte ODIM ABAS kraner til Ezra Marine Services Pte Ltd i Singapore. Kranene skal leveres i første halvdel av 2009.

- Det er en del av ODIMs strategi å vokse internasjonalt, og vi har ambisjoner om å gi alle kunder et mer komplett tilbud. Derfor integrerer vi flere produkter i våre løsninger, blant annet spesialkraner til offshorefartøy. Gjennom oppkjøpet av tidligere ABAS Crane (nå ODIM ABAS) i fjor høst har vi fått tilgang til offshorekraner, og kan komplettere systemleveransene fra ODIM i større grad, sier visekonsernsjef Kjetil Leine i ODIM.

- Våre løsninger er utviklet for å gjøre våre kunder mer effektive i sin operasjon. Med aktiv hiv kompenserte ODIM ABAS kraner kompenserer systemet for fartøyets bevegelser i bølger. Det betyr at det operative værvinduet for kunden kan utvides og sikkerheten økes for mannskap og utstyr, sier Kjetil Leine.

- Dette er ODIMs andre kontrakt med Ezra Marine i løpet av kort tid, og det er derfor veldig gledelig å få enda en kontrakt med et av de raskest voksende offshorerederiene i Sørøst Asia, sier Jon Olav Kopperstad, direktør for Offshore Supply i ODIM.