olloclip ® lanserar en 3-i-1 kameralins för roligare fotografering med iPhone 5

Report this content

Ger iPhone 5 användare tre olloclip objektiv; fisheye, vidvinkel och makro i en liten, praktisk enhet!

Skapar fantastiska 360 graders bilder med Panorama 360 Plus ™ funktionen!

Olloclip ® introducerar den prisbelönta 3-i-1 kameralinsen för Apple iPhone 5. Den patenterade snabbkopplingslinsen till iPhone 5 kommer att finnas i svart och rött.

Olloclip® för iPhone 5 innehåller tre linser för fisheye, vidvinkel och makro i en liten, praktiskt enhet. Olloclip har fått ett hedersomnämnande för sin innovation inför CES (Consumer Electronics Show), Las Vegas 2013 är hälften så stor som den genomsnittliga bilnyckeln och får lätt plats i fickan och i handen vilket gör den till det perfekta kameratillbehöret till din iPhone 5.

• Fisheye objektivet fångar ungefär 180° bildvinkel

• Vidvinkelobjektiv fördubblar effektivt iPhone normala synfält.

• Makroobjektivet ger ungefär 10x förstoring i närbildläge, makroobjektivet får du fram genom att skruva loss vidvinkelobjektivet

olloclip erbjuder unikt Panorama 360 Plus ™, skapar mer än en 360 graders bild med hjälp av olloclip fisheye objektiv och med Apple IOS 6 panoramafunktion. När panoramafunktionen används med vidvinkellinsen ger det också ett djupare synfält som förbättrar panoramakänslan. Olloclip® fungerar med dina video- och foto appar i både video- och stillbildsläge. http://www.flickr.com/photos/patrickohb/sets/72157631777534802

"Olloclip är en banbrytande produkt inom ”iPhonography”

"Vi är stolta över att kunna erbjuda ett förstklassigt iPhone 5 kameratillbehör för de miljontals iPhone användare som gärna har med sig kreativiteten i fickan", säger Patrick O'Neill, grundare och VD för olloclip. "Olloclip är en banbrytande produkt inom ”iPhonography” som ger ytterligare tre kreativa möjligheter och samtidigt inspirerar människor att göra stor bildkonst, dessutom liten och behändig att ha med sig hela tiden."

Olloclip är enkel, elegant och diskret. Den ansluts till iPhone på några sekunder så att användaren snabbt och enkelt kan ta bilder och använda olika fotografiska effekter. IPhone kamerafunktion fokuserar automatiskt genom Olloclip och genom att vända den så får du en annan funktion.

Den är tillverkad i USA av komponenter som flygplansaluminium och precisionsslipat belagd glasoptik, dessutom är Olloclip konstruerad och anpassad för den större skärmstorleken och den optiska placeringen på iPhone 5.

Tillgänglighet och konsumentpris

Olloclip finns i både svart och rött och levereras med en mikrofiberpåse som också kan användas som linsrengörare. Konsumentpriset är satt till 699 kronor, inklusive moms.

Den kommer att finnas till försäljning hos ett antal utvalda återförsäljare, bland annat Apple Premium Resellers som MStore, Digital Inn, online butiker och större kedjor om cirka 10-15 dagar.

olloclip ställer ut på konsumentelektronikmässan CES 2013 i Las Vegas

olloclip utsågs till CES Innovationspris, 2013 Design and Engineering honoree och kommer att visa upp sina vinnande produkter i monter # 5631 LVCC, North Hall

och The Venetian i 2013 International CES, från 8 till 11 januari, 2013, i Las Vegas, Nevada.

olloclip visas också på CES Unveiled: Den officiella presskonferensen för det internationella CES, söndagen den 6 januari, klockan 16-19:00 i South Seas Ballroom C at Mandalay Bay.

Om olloclip:

Olloclip lanserades ursprungligen genom Kickstarter.com (s.k. crowd-funding) i maj 2011, och finansierades framgångsrikt inom två veckor efter kampanjstart. Dessutom, så framgångsrikt att det hamnade i 40-topplistan av finansierade projekt vid den tidpunkten. Olloclip ® varumärke är synonymt med kreativitet i fickan - olloclip produkter ger amatörer och professionella fotografer både möjligheten att använda iPhone för att fånga vad som tidigare varit omöjligt, lätt, spontant, konstnärligt och snabbt. En iPhone blir ett fönster mot världen. Med olloclip tar iPhone ”iPhonography” in en helt ny värld av möjligheter. För mer information, besök www.olloclip.com

Följ olloclip via:

• Instagram - web.stagram.com/n/olloclip/-@olloclip

• Flickr - http://www.flickr.com/groups/olloclip

• Facebook - www.facebook.com/olloclip

• Twitter - http://twitter.com/olloclip

• YouTube - http://www.youtube.com/user/olloclip

Nordisk presskontakt:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

ake.hyppe@ztartitup.com

+46 70 795 84 30

Olloclip ® är ett registrerat varumärke som tillhör Premier Systems, USA Inc. US med patent nummer 8.279.544 och utländska patent. Tillverkad i USA.

Apple iPhone är ett registrerat varumärke som tillhör Apple, Inc.

iPhonography = iPhone appar och diverse kameratillbehör som ger fler fotografiska möjligheter med din iPhone

(Informationen i detta pressmeddelande ska anses vara sant vid tidpunkten för övergång.)

Tags: