Oppdrag Utland: One Call halverer prisene for bruk av mobilen i EU

(Oslo, 31. mai 2013) Fra 1. juni i år mer enn halverer One Call alle prisene for bruk av mobilen i alle EU-land.  Med denne endringen kutter One Call prisene mye mer enn det EU legger opp til både i år og til neste år.

«Dette er en gladmelding til alle våre kunder, som trygt kan slippe mobilen fri også i sommer. One Call ønsker at alle mobilkunder skal kunne bruke mobilen som normalt når de er på reise i utlandet, uten å bekymre seg for kostnader. Det skal ikke være slik at alt i utlandet er billigere, unntatt å bruke mobilen. Med dagens endringer, som trer i kraft umiddelbart, slipper våre kunder å tenke på kostnader for mobilbruk når de reiser i EU», sier One Call-direktør Øistein Eriksen.

EU har både bestemt nye priser som trer i kraft 1. juli i år, og nye priser fra 1. juli 2014. Når One Call nå mer enn halverer alle prisene for mobilbruk i EU, ligger One Call allerede langt under prisene som EU legger opp til for de neste to årene.

«Det har vært mye fokus på utlandspriser for norske mobilkunder i det siste. One Call har alltid ligget foran markedet i vårt Oppdrag Utland, og vi ser ingen grunn til å vente til neste år med å senke prisene, slik EU legger opp til. Vi gjør det like godt nå, med det samme. One Call skal alltid ha Norges mest fornøyde mobilkunder, og jeg gjentar til det ustanselige at dette er ikke et lokketilbud – det er permanent og uten liten skrift», fortsetter Eriksen.

En gjennomsnittlig norsk mobilkunde bruker mellom 10-14 MB på å surfe på mobilen sin daglig når de er i Norge. Med dagens prisendringer vil One Calls kunder betale 2,5 kroner per MB for å surfe i EU, og dermed kunne opprettholde sitt vanlige bruksmønster for 25-35 kroner dagen når de er på reise i EU. Ringeprisene kuttes til 1,35 kroner per minutt (tidligere 2,72 kroner) og meldinger koster heretter kun 0,39 kroner å sende i EU-området (tidligere 0,84 kroner). I Norden vil det fortsatt være norske ringe- og datapriser for One Calls kunder (0,39 kroner per minutt og 0,99 kroner per MB).

«Vi synes det er urettferdig at det skal være så dyrt å bruke mobilen når du reiser utenlands, og vi har jobbet målbevisst land for land siden februar 2012 med å kutte prisene. Dagens priskutt betyr at alle trygt kan sjekk mailen sin, lese norske aviser på mobilen og poste bilder på sosiale fora når de reiser i EU-land. For øvrig er ikke Oppdrag Utland over, og vi kan love at det vil komme flere hyggelige meldinger for våre kunder fremover», avslutter Eriksen.

One Call står for billig og enkelt, og er i flere år på rad den raskest voksende mobiloperatøren i Norge. I 2010 vant virksomheten flere nasjonale kåringer; bl.a. bransjens beste kundeservice, årets mobiloperatør og Norges Mest Fornøyde Mobilkunder, og i 2011 vant vi Norsk Kundebarometer – samlet og på tvers av alle bransjer. I 2012 og 2013 vant vi Norsk Kundebarometer suverent for mobilbransjen. One Call har Norges mest fornøyde mobilkunder og er en del av Network Norway som inngår i Tele2s norske virksomhet.

Kontaktpersoner:

Direktør Øistein Eriksen – mobil: 408 58 500 – E-post: oe@onecall.no