• One Call/

Telenor har fått varsel om rekordbot for brudd på ekomloven: One Call er like bra som Telenor

(Oslo 8. oktober 2013) Post- og teletilsynet varsler at de vil pålegge Telenor å gi One Calls kunder samme hastigheter i mobilnettet som deres egne kunder. Samtidig varsler PT en rekordstor bot til Telenor for å ha forskjellsbehandlet andre operatørers kunder. Dette betyr at One Calls kunder vil få hastigheter på over 30 Mbps på mobilen.

- Vi er glade for at Post- og teletilsynet varsler at de vil pålegge Telenor å gi One Calls kunder samme kvalitet og hastighet som deres egne kunder får. Dermed kan vi slå fast at One Calls kunder vil få akkurat like bra dekning og hastighet som Telenor sine egne kunder, sier One Call-sjef Øistein Eriksen.

Boten på 5 millioner kroner som er varslet av Post- og teletilsynet understreker at myndighetene ser alvorlig på denne type forsøk på forskjellsbehandling av mobilkundene. Med det varslede pålegget Telenor nå har fått kan norske mobilkunder være trygge på at forskjellene mellom de ulike operatørene er borte når det gjelder hastighet og dekning.

- Vedtaksvarselet fra Post- og teletilsynet støtter det vi hele tiden har sagt om at One Call er like bra som andre operatører, og vi er glade for å tilby våre kunder hastigheter på over 30 Mbps i mobilnettet enten de er i vårt eget nett eller Telenors, fortsetter Eriksen.

Mens andre operatører differensierer sine abonnementer på hastigheter har One Call hele tiden sagt at de vil gi alle sine kunder maks hastigheter der hvor de til en hver tid befinner seg.

- Vi likebehandler alle våre kunder, uavhengig om de har abonnementer med lite eller mye data inkludert. One Call vil aldri ta betalt for å få god hastighet slik praksisen er hos andre operatører. Vi er opptatt av at kundene våre skal ha en god brukeropplevelse og høy kvalitet på de tjenestene som leveres, derfor vil alltid gi våre kunder den beste tilgjengelige hastigheten i mobilnettet, avslutter Eriksen.

Se vedlagte vedtaksvarsel fra Post- og teletilsynet

For mer informasjon, kontakt:

Øistein Eriksen, tlf: 408 58 500, e-post: eriksen@onecall.no