Neolane med imponerende omsetningsøkning første halvår og nytt styremedlem

Neolane øker sin omsetning med 70 prosent i første halvår av 2011 og ønsker

toppleder Eric Schnadig velkommen i styret

Leverandøren av konversasjonell markedsføringsteknologi, Neolane, annonserte i dag at tidligere toppleder i Unica, Eric Schnadig, nå er en del av Neolanes styregruppe. Schnadig blir med samtidig med at Neolane rapporterer om rekordomsetning og kundevekst for første halvdel av 2011.

Takket være markedsutvidelse, kundesuksess, flere brukere samt ypperlig forretningsdrift, har Neolane oppnådd en omsetningsvekst på 70 prosent i første halvdel av 2011, sammenlignet med samme periode i fjor. Den ledende leverandøren av integrerte markedsføringsplattformer utvidet samtidig sin voksende globale kundegruppe med flere toppkontoer, blant annet barnesandnoble.com, Clarins Group, Club Med og Macmillan Publishing Group.

Schnadig er en svært dyktig toppleder med omfattende kompetanse innen oppbygging og ledelse av teknologiselskaper i markeder preget av sterk vekst. Schnadig kommer fra stillingen som viseadministrerende direktør for global salgs- og forretningsutvikling i Unica Corporation. Under hans ledelse vokste omsetningen fra 3 millioner dollar til over 125 millioner dollar, før selskapet ble kjøpt opp av IBM for omkring 480 millioner dollar i 2010.

"Jeg ble interessert i Neolane på grunn av det svært høye nivået på ledergruppen samt selskapets raske vekst, evne til å lykkes på sine utpekte markeder i tillegg til muligheten til å ha en positiv innvirkning på selskapets retning fremover," sier Schnadig. "Etter over et tiår i bransjen ser jeg frem til å bruke min ekspertise og mine kontakter for å hjelpe Neolane med å få optimalt ut av sine vekst- og finansieringsmuligheter."

Før Unica jobbet Schnadig som senior salgs- og markedsføringssjef i Kenan Systems Corporation, der han bidro til å øke omsetningen fra 10 millioner dollar til over 300 millioner dollar, noe som førte til at selskapet ble kjøpt opp av Lucent Technologies for 1,5 milliarder dollar. Han er i dag CEO i Tervela, en raskt voksende leverandør av høytytende infrastruktur for tapsfri datatransport for distribuerte applikasjoner.

"Eric tilfører Neolanes styre omfattende bransjeerfaring og kunnskap om markeder i rask vekst," forteller Stephane Dehoche, daglig leder og administrerende direktør i Neolane. "Ettersom Neolane er inne i en betydelig vekstfase, passer det perfekt at en med Erics bakgrunn nå blir med i styregruppen vår. Vi ser frem til å samarbeide med ham om å utvide vår virksomhet og dra nytte av hans verdifulle innsikt i markedsføringens økosystem."

Neolane tilbyr den eneste konversasjonelle markedsføringsteknologien som gjør det mulig å bygge og opprettholde varige one-to-one kundedialoger. Ved bruk av denne teknologien vil selskap oppnå økt inntekt og optimalisert markedsføringseffektivitet. Takket være programvareplattformens evne til å håndtere e-post samt samle innkommende og utgående kanaler, ser markedsførere resultater på rekordtid. Neolane er enkel i bruk for ferske så vel som for drevne brukere. I tillegg er Neolanes kunder i stand til å tilpasse seg nye utfordringer knyttet til markedsføring og å utnytte nye forretningsmuligheter raskere enn sine konkurrenter. Mer enn 300 internasjonale storkunder har satt sin lit til Neolane, deriblant Sony Music, Alcatel-Lucient, Orange, Sears Canada og Sephora.

Besøk www.neolane.com.

Jeanette Castaing