De beste juleproduktene er kåret

Hvilket pinnekjøtt, hvilken julepølse, lammerull og sylte er Norges beste? Onsdag 16. november gjøres det kjent hvilke bedrifter og produkter som gikk til topps i NM i kjøttprodukter – Julemat.

Det er Kjøttbransjens Landsforbund (KLF) i samarbeid med Opplysningskontoret for kjøtt (OFK) som arrangerer NM i kjøttprodukter – Julemat. Det utnevnes en norgesmester for hver produktklasse. Det er første gang det arrangeres et norgesmesterskap i julemat, og responsen i kjøttbransjen har vært stor. 31 bedrifter deltar med i alt 105 produkter i klassene pinnekjøtt, julepølse, lammerull og sylte. En fagjury på 11 personer har tygd seg gjennom de innsendte produktprøvene i løpet av en dag. Kåringsarrangementet finner sted på Tine Meieriet Øst, hovedbygningen. Bedriftsveien 7, Kaldbakken, Oslo fra kl. 1400-1600. De fremmøtte får da smake på vinnerproduktene. Av praktiske hensyn ber vi om at ev deltakelse meldes til: Informasjonsansvarlig i KLF Kristin Stormo dir. tlf: 23 24 44 78/481 55 134 kristin@kjottbransjen.no