Godt nytt år med reinsdyrkjøtt på menyen

I den store kjøttundersøkelsen for 2005 som MMI har gjennomført for Opplysningskontoret for kjøtt svarer 43 prosent at reinsdyrkjøtt er Europas mest eksotiske kjøtt. 53 prosent vil gjerne spise mer reinsdyrkjøtt og like mange mener dette er ypperlig å servere til middagsgjester.

Reinsdyrkjøtt er blant vår tids mest eksotiske kjøttslag. Dette ren og naturlig luksus fra norske fjellvidder. Den unike og milde viltsmaken slår det meste. Årsaken er den ville naturen med milelange beitemarker fylt av mange typer lav, urter og lyng. Det er nå god tilgang på reinsdyrkjøtt, både steker, fileter og finnbiff: http://www.matprat.no/Article.aspx?artid=11517&mnu1=&mnu2=5025&mnu3=5116 Reinsdyrkjøtt er et utmerket valg til hovedrett for årets siste selskap. Start med en carpaccio av storfe med rømmedressing, og en liten salat. Fortsett med reinsdyrmedaljonger som smelter på tungen, og til avslutning en herlig dessert med krydderkokte pærer, friske bær og kanelis. Forrett: Oppskrift: http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7380 Filnavn i bildearkiv: ST123 carpaccio - skiv 1002.eps Hovedrett: Oppskrift: http://matprat.no/Recipe.aspx?artid=9934&mnu1=&mnu2= Filnavn i bildearkiv: RE036 reinsdyrmedaljon 0904.eps Dessert: Oppskrift: http://matprat.no/Recipe.aspx?artid=7496&mnu1=&mnu2= Filnavn i bildearkiv: AN013 krydderkokte per 1202.eps PRESSEINFORMASJON: Høyoppløselige bilder til oppskriftene kan lastes ned via matprat.no/presse Logg inn i bildearkivet og søk direkte på filnavn. Du kan også gå direkte i bildearkivet: http://www.billedarkiv.no/InetMan/OFK_guest/ Kontaktpersoner: