Invitasjon til pressearrangement - Skeie overtar stafettpinnen

Onsdag 12. mars overleverer stjernekokken og tidligere Bocuse d`Or deltager Sven Erik Renaa stafettpinnen til Geir Skeie. Norges nye gullhåp skal delta både i Bocuse d`Or Europe i juli og i hovedkonkurransen i Lyon i 2009. - Jeg går for gull, sier Skeie, og gleder seg samtidig over at lam er valgt som en av hovedråvarene i Europa-uttakelsen til Bocuse d`Or.

Påmelding til: Informasjonskonsulent Knut Munthe Olsen, mobil 922 26 137 eller til e-post: knut.munthe.olsen@ofk.no

Velkommen!
Når: Onsdag 12 mars 2008 kl: 11 – 12.30
Sted: Studiokjøkkenet, Opplysningskontoret for kjøtt, Lørenveien 40, Oslo
Deltakere: Opplysningskontoret for kjøtt v/Knut Munthe Olsen, Geir Skeie (årets norske deltaker i Bocuse) og Sven Erik Renaa (fjorårets norske deltaker i Bocuse)

Program:
11-11.15 Kaffe og registrering
11.15 – 11.25 Presentasjon av avtale med Opplysningskontoret for kjøtt og Bocuse d`Or Europa
11.25 – 11.40 Erfaringer fra Lyon og Bocuse d`Or v/ Sven Erik Renaa.
11.45 – 12.00 Selvpresentasjon av Geir Skeie, årets norske deltaker i Bocuse d`Or
12.00 – 12.15 Spørsmål og intervjuer
12.00 – 12.30 Fingermat komponert av Geir Skeie

Knut Munthe Olsen er informasjonskonsulent og ivrig matformidler på Opplysningskontoret for kjøtt. Han er prosjektleder for prosjektet ”Norsk lam i Bocuse d`Or Europe 2008”

Sven Erik Renaa var Norges deltaker i Bocuse d`Or i 2007 hvor han vant i klassen for beste fiskerett. Til daglig er han ansatt i Gastronomisk Institutts avdeling i Stavanger og er ellers manager på det norske kokkelandslaget.

Geir Skeie ble Årets kokk i 2007 og dermed også Norges kandidat til Bocuse d`Or. Til daglig jobber hans som kjøkkensjef på Midtåsen i Sandefjord under Odd Ivar Solvolds ledelse. I Bocuse d`Or Europe 2008 som arrangeres i Stavanger 1 og 2 juli, vil Skeie konkurrere med norsk laks og lammelår, lammeside med kam, nyrer og brissel.