Primera DL500e Durable Label Printer – for printing av etiketter som skal tåle mye

Holdbare etiketter er et behov for mange der kritisk informasjon på etiketter må tåle tøff behandling og miljø. Det gjelder alt fra medisinsk utstyr og produkt- og serienr. – til bruk i biler til apparater for hjem og fritid. DL500e gjør det mulig for bedrifter å produsere holdbare etiketter selv, og derved senke kostnader, bli mer fleksibel og raskere i forhold til tidigere løsninger.

Oslo, 10.04.2013
Primera Technology Europe ("Primera"), en av verdens ledende produsenter av spesialprintere introduserer DL500e

Tekst, grafikk og strekkoder printes med laser på mange forskjellige materialer avhengig av behovet. Etikettene er ekstremt holdbare for å stå i mot mye UV-lys, kjemikalier, væsker eller temperaturer opp til 300 grader. Etikettene møter internasjonale krav for serienummermerkning, UL og CSA standardene.
DL500e bruker laserteknikk til forskjell fra tradisjonelle skrivere som bruker blekk eller termotransferteknikk. Laserteknikk har aldri tidligere blitt brukt i denne type desktopskriver. Høypresisjonsoptikk gjør Primera DL500e till en unik maskin, og forenkler produksjonen hvor man tidligere trengte langt mer omfattende løsninger med bl.a. trykkplater

"We are excited to introduce this ground-breaking new laser-based label printer" said Mark D. Strobel, Primera's vice president of sales and marketing. "For companies who need to make laser-imaged labels for use in harsh and severe-service environments, DL500e is the most affordable and easiest to use laser-marking label printer available."

Drivere for Windows® XP, Vista, 7 og 8 medfølger. Det inngår også program for etikettdesign, utskrift fra Seagull Scientific, BarTender® og Primera SE UltraLite for Windows.

Optical Storage AS er nordisk distributør for Primera, og kan levere en omfattende produktlinje av etikettskrivere. Optical Storage har egne salgs og servicekontor i Norge, Sverige og Danmark. Optical Storage har gjennom 3 årtier vært kjent for innovasjon. Optical Storage har 15 ansatte, og 2012 en omsetning på vel 100 millioner kroner

For ytterligere info, kontakt Arve Isaksen – arve@opticalstorage.com

Optical Storage AS Tel: 23 03 61 90 info@opticalstorage.com www.opticalstorage.no

Quick facts

Optical Storage AS er morselskap i Optical Storage gruppen, og er lokalisert i Oslo. Og som omfatter selskaper i Norden. Optical Storage distribuerer produkter både for konsumenter og profesjonelle brukere. Optical Storage er markedsledende innen segmentet for bilunderholdning og navigasjon, CD/DVD produksjon og for IT etterforskning.
Tweet dette

Mark D. Strobel, Primera's vice president of sales and marketing