Credin bageripartner kjøper Frederik Christiansen Food

Credin bageripartner har inngått en avtale om å kjøpe Frederik Christiansen Food, som er en totalleverandør til den danske bakeri- og konditorbransjen.

Avtalen som ble inngått 30. september 2010, innebærer at Frederik Christiansen Food A/S vil inngå som et datterselskap i Credin bageripartner. Selgere er Morten og Jens Glud.

Frederik Christiansen Food har 31 ansatte og hadde i 2009 en omsetning på DKK 144 millioner. Selskapet har lange og stolte tradisjoner i den danske bakeri- og konditorbransjen, med en historie som går tilbake til 1878.

- Dette kjøpet vil styrke vår virksomhet og er en del av vår strategi for å bli den beste og mest profesjonelle bakerigrossisten i Danmark. Vi vil videreføre den profesjonelle kundeservicen som kjennetegner Frederik Christiansen Food. Gjennom sterk faglig kompetanse, inspirasjon og support skal vi jobbe tett på kundene og bidra til å drive utviklingen i bakeribransjen, sier adm. direktør Henning Jensen i Credin bageripartner.

Credin bageripartner A/S er blant de ledende totalleverandører til det danske bakerisegmentet, og leverer produkter innen områdene margarin, marsipan, brød- og kakeblandinger samt hel- og halvfabrikata bakeriprodukter. Selskapet har 59 ansatte, og omsetningen var i 2009 på DKK 325 millioner. Credin bageripartner er en del av Orkla Food Ingredients, som inngår i Orkla Brands.