Flagging - Medicult ASA

Orkla ASA eier 3 110 100 aksjer i Medicult ASA. Dette representerer 10,95 % av utestående aksjer i selskapet. Orkla ASA har mottatt fullmakt til å stemme for 1 625 000 aksjer på ekstraordinær generalforsamling den 10. juni i år. Orkla ASA vil på ekstraordinær generalforsamling den 10. juni i år stemme for 4 735 100 aksjer i Medicult ASA. Dette representerer 16,68 % av utestående aksjer i selskapet.

Orkla ASA,
Oslo, 27. mai 2009

Kontakt:
Siv Merethe S. Brekke, VP Orkla Investor Relations, Tel: +47 2254 4455

Om oss

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Merkevarevirksomheten omfatter Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care, Orkla Food Ingredients og Orkla Consumer Investments. I tillegg inngår Jotun (42,6 %), Hydro Power, eiendom og finansielle eiendeler i Orkla Industrial & Financial Investments. Orkla hadde i 2019 en omsetning på 43,6 mrd. kroner og 18.350 ansatte.