Ny adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge

Ingvill T. Berg (41) er utnevnt til ny adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge.

Hun er i dag salgsdirektør i selskapet og tiltrer som adm. direktør fra 1. november i år. Ingvill overtar stillingen etter Jeanette Hauan Fladby, som tidligere kommunisert blir ny konserndirektør i Orkla med ansvar for forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks fra 1. oktober i år.

- Jeg er meget glad for at Ingvill har takket ja til å lede Orkla Confectionery & Snacks Norge. Hun har en sterk faglig og kommersiell bakgrunn som er viktig for stillingen, og sammen med hennes personlige engasjement og lederegenskaper er jeg overbevist om at hun har det som skal til for en fortsatt lønnsom utvikling av selskapet, sier Jeanette Hauan Fladby.

Ingvill begynte i Orkla Confectionery & Snacks Norge i 2006 og har siden 2015 vært salgsdirektør. Hun har erfaring fra en rekke ulike lederstillinger i selskapet, og har blant annet vært Key Account Manager, marketingssjef og leder for kategoriutvikling. I tillegg har hun vært salgssjef i Arcus og konsulent i Arthur Andersen.

Ingvill vil inngå i ledergruppen i forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks og rapportere til Jeanette Hauan Fladby.

Prosessen med å finne Ingvills etterfølger som salgsdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge er igangsatt.

Om Orkla
Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2017 en omsetning på 40 mrd. kroner og ca. 18.000 ansatte pr. 31.12.2017.

Oslo, 12. september 2018

Ref.