• Orkla ASA/

Oppdatering om Tilbudet i Borregaard - Vellykket gjennomføring av bookbuilding. Tilbudsaksjer prises til NOK 21 per aksje.

NOT FOR DISTRIBUTION OR RELEASE, DIRECTLY OR INDIRECTLY, TO U.S. NEWS WIRE SERVICES OR FOR DISSEMINATION IN THE UNITED STATES, AUSTRALIA, CANADA OR JAPAN, OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH THE DISTRIBUTION OR RELEASE WOULD BE UNLAWFUL.

18. oktober 2012: Orkla ASA ("Orkla", OSE ticker: ORK) annonserer at bookbuilding perioden for børsintroduksjonen av aksjene ("Tilbudet") i Borregaard ASA ("Borregaard", "Selskapet", OSE ticker: BRG) er gjennomført på en vellykket måte. Kort oppsummert:

• Orkla selger 81 millioner aksjer gjennom Tilbudet, som representerer 81 % av aksjene i Borregaard. I tillegg har Joint Bookrunners overtildelt 12 150 000 aksjer, tilsvarende 15 % av Tilbudet, og utøvet sin opsjon på å låne 12 150 000 aksjer fra Orkla for å dekke overtildelingen.

• Aksjene vil ha en pris på NOK 21 per aksje.

• Tilbudet vil gi Orkla brutto proveny på omtrent NOK 1,7 milliarder før overtildelinger.

• Markedsverdi for Borregaard på NOK 2,1 milliarder basert på tilbudsprisen på NOK 21 per aksje.

• Handel i aksjene i Borregaard på Oslo Børs vil starte 18. oktober 2012 på "hvis levert" basis.

Tilbudet ble betydelig overtegnet, og omtrent 87 % av aksjene i Tilbudet ble tildelt til investorer i det institusjonelle tilbudet og 13 % av aksjene til investorer i det offentlige tilbudet. Etter gjennomføring av Tilbudet er det forventet at Borregaard vil ha ca. 8 500 aksjonærer.

Melding om tildelte aksjer og det tilsvarende beløpet som skal betales av investorene er forventet å bli distribuert ved brev til investorene fra VPS på eller rundt 18. oktober 2012. Investorer som har tilgang til investorservice gjennom sin VPS kontorfører vil kunne sjekke antall tildelte aksjer fra ca. kl. 08:00 den 18. oktober 2012. Tilretteleggerne kan også kontaktes for å få informasjon om tildelingen.

" - Vi er godt fornøyde med den store interessen for å bli aksjonær i Borregaard. Selskapet har vært en del av Orkla siden 1986, og har i mange år vært en viktig og sentral del av konsernet. Siden Orkla er ferd med å bli et rendyrket merkevareselskap, er det naturlig å etablere ny eierstruktur for Borregaard. Nå går selskapet inn i en spennende fase som selvstendig selskap", sier Åge Korsvold, konsernsjef i Orkla ASA.

" - Borregaard har en unik forretningsmodell og vi mener en børsnotering er en god eiermodell for oss. Dette har også blitt bekreftet i møter med potensielle investorer i forkant av børsintroduksjonen. En børsnotering gir også økte muligheter til å synliggjøre selskapets avanserte bioraffineri med produksjon av grønne kjemikalier fra tømmer og en omfattende forsknings- og utviklingsaktivitet", sier Per A. Sørlie, konsernsjef i Borregaard ASA.

Etter gjennomføring av Tilbudet vil Orkla eie 19 % av aksjene i Borregaard dersom overtildelingsopsjonen ikke utøves, eller 7 % dersom overtildelingsopsjonen utøves i sin helhet.

Overtildelingsopsjon

Orkla har tildelt Tilretteleggerne en overtildelingsopsjon som kan utøves av UBS Limited som stabilisation manager innen 30 dager etter datoen for annonsering av den endelige tilbudsprisen for å dekke overtildelinger eller andre "short" posisjoner i forbindelse med Tilbudet.

En særskilt offentliggjøring vedrørende overtildelingen og stabiliseringsaktiviteter vil utstedes av stabilisation manager.

ABG Sundal Collier Norge ASA og UBS Investment Bank er Joint Global Co-ordinators and Joint Bookrunners, og DNB Markets (en del av DNB Bank ASA), Handelsbanken Capital Markets (en del av Svenska Handelsbanken AB (publ.)) og SEB Enskilda er Co-Lead Managers (samlet benevnt "Tilretteleggerne").

Det vises til vedlegget til denne børsmelding for informasjon om transaksjonen som Orkla er forpliktet til å gi i henhold til punkt 3.4.1 og 3.4.2 i Løpende forpliktelser for børsnoterte selskaper.

Kontaktperson:
Rune Helland, Direktør Investor Relations
Telefon: +47 22 54 44 11/ +47 97 71 32 50

DISCLAIMERS

This announcement is not and does not form a part of any offer for sale of securities.

Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into the United States, Australia, Canada, Japan or any other jurisdiction in which such distribution would be unlawful or would require registration or other measures.

The securities referred to in this announcement have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act of 1933, as amended (the "Securities Act"), and accordingly may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from the registration requirements of the Securities Act and in accordance with applicable U.S. state securities laws.  The Company does not intend to register any part of the offering in the United States or to conduct a public offering of securities in the United States.

Any offering of the securities referred to in this announcement will be made by means of a prospectus. This announcement is not a prospectus for the purposes of Directive 2003/71/EC (together with any applicable implementing measures in any Member State, the "Prospectus Directive").  Investors should not subscribe for any securities referred to in this announcement except on the basis of information contained in the aforementioned prospectus.

In any EEA Member State other than Norway that has implemented the Prospectus Directive, this communication is only addressed to and is only directed at qualified investors in that Member State within the meaning of the Prospectus Directive, i.e., only to investors who can receive the offer without an approved prospectus in such EEA Member State.

This communication is only being distributed to and is only directed at persons in the United Kingdom that are (i) investment professionals falling within Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005, as amended (the "Order") or (ii) high net worth entities, and other persons to whom this announcement may lawfully be communicated, falling within Article 49(2)(a) to (d) of the Order (all such persons together being referred to as "relevant persons").  This communication must not be acted on or relied on by persons who are not relevant persons. Any investment or investment activity to which this communication relates is available only to relevant persons and will be engaged in only with relevant persons. Persons distributing this communication must satisfy themselves that it is lawful to do so.

Stabilization/FSA

Matters discussed in this announcement may constitute forward-looking statements.  Forward-looking statements are statements that are not historical facts and may be identified by words such as "believe," "expect," "anticipate," "intends," "estimate," "will," "may," "continue," "should" and similar expressions.  The forward-looking statements in this release are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions.  Although Orkla believes that these assumptions were reasonable when made, these assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties, contingencies and other important factors which are difficult or impossible to predict and are beyond its control.  Such risks, uncertainties, contingencies and other important factors could cause actual events to differ materially from the expectations expressed or implied in this release by such forward-looking statements.

The information, opinions and forward-looking statements contained in this announcement speak only as at its date, and are subject to change without notice.