Orkla ASA: Ny konserndirektør Finans og Økonomi i Orkla ASA

Harald Ullevoldsæter er utnevnt til ny konserndirektør Finans og Økonomi i Orkla ASA fra og med 1. mars 2020. Han etterfølger Jens Bjørn Staff, som skal bli CEO i Skagerak Energi.

Harald Ullevoldsæter (56) kom tilbake til Orkla tidligere i år, etter å ha vært konserndirektør Økonomi og IKT i Nortura SA siden 2014. Fra 1996 til 2014 jobbet Ullevoldsæter i Orkla, hvor han har hatt en rekke lederstillinger innen økonomi og finans, deriblant som økonomidirektør og medlem av ledergruppen i Orkla Brands og Orkla Brands Nordic. Ullevoldsæter har også jobbet ni år som finansanalytiker i DNB Markets. Han er utdannet siviløkonom fra BI.

Ullevoldsæter etterfølger Jens Bjørn Staff (52), som har vært konserndirektør Finans og Økonomi i Orkla siden 2014. Staff har valgt å si opp sin stilling for å bli Chief Executive Officer (CEO) i Skagerak Energi, som har ca. 3 milliarder kroner i omsetning, ca. 630 ansatte og hovedkontor i Porsgrunn. Han tiltrer stillingen senest 1. juni 2020.

- Jeg vil takke Jens Staff for hans verdifulle bidrag til Orkla i årene han har vært CFO og medlem av konsernledelsen. Han har vært sentral i videreutviklingen og profesjonaliseringen av konsernets økonomi- og IT-funksjon. Jeg ønsker han lykke til med ny og spennende jobb utenfor Orkla. Jeg er glad for at Harald Ullevoldsæter har takket ja til å etterfølge Staff som CFO. Med sin solide erfaring innen økonomi og finans og en svært god forretningsmessig forståelse, er jeg sikker på at han vil spille en viktig rolle for Orklas verdiskaping fremover, sier konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch.

Om Orkla
Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2018 en omsetning på 41 mrd. kroner, og hadde ved årsskiftet ca. 18.500 ansatte.

Oslo, 14. november 2019

Mobil +47 928 45 828

Direktør Investor Relations
Thomas Ljungqvist
Mobil +47 482 59 618

Vennligst klikk her hvis du ønsker å avslutte abonnementet ditt på meldinger fra Orkla.