Orkla ASA: Orkla offentligjør en foreløpig salgsoppdatering for 1. kvartal den 17. april 2020

Ifølge Orklas finansielle kalender vil resultatene for 1. kvartal bli offentliggjort 5. mai 2020. I lys av COVID 19-situasjonen vil Orkla av hensyn til transparens offentliggjøre en foreløpig salgsoppdatering for 1. kvartal til markedet den 17. april 2020. En fullstendig resultatoppstilling vil bli presentert som planlagt 5. mai 2020.

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2019 en omsetning på 43,6 mrd. kroner, og hadde ved årsskiftet ca 18.350 ansatte.

Oslo, 27. mars 2020

SVP Investor Relations
Thomas Ljungqvist
E-post: thomas.ljungqvist@orkla.no

Om oss

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Merkevarevirksomheten omfatter Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care, Orkla Food Ingredients og Orkla Consumer Investments. I tillegg inngår Jotun (42,6 %), Hydro Power, eiendom og finansielle eiendeler i Orkla Industrial & Financial Investments. Orkla hadde i 2019 en omsetning på 43,6 mrd. kroner og 18.350 ansatte.