Orkla selger merkevaren Mrs Cheng's til Continental Foods

Orkla Foods Sverige har signert og gjennomført en avtale med Continental Foods om salg av merkevaren Mrs Cheng's. Formålet med salget er å konsentrere virksomheten om færre kategorier.

Avtalen omfatter 100 % avhendelse av merkevaren Mrs Cheng's, som har en produktportefølje bestående av soyasauser og thailandske gryteretter i Sverige.

Merkevaren ble en del av Orkla gjennom oppkjøpet av Rieber & Søn i 2013 og hadde netto salg på SEK 23,5 mill. (ca. 21,6 mill. kroner) i 2017.

Continental Foods er et europeisk matvareselskap, med virksomhet i Belgia, Finland, Frankrike, Tyskland og Sverige.

- Vi er veldig glade for at Continental Foods har valgt å inkludere merkevaren Mrs. Cheng's og deres flotte produkter i sin portefølje. Mrs. Cheng's utfyller produktsortimentet deres på en god måte, og vil fortsette å skape glede for svenske forbrukere fremover, sier Henrik Julin, leder for Orkla Foods Sverige.

Partene er blitt enige om ikke å offentliggjøre salgsprisen. Avtalen trådte i kraft 4. desember.

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til dagligvare-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Orkla er notert på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Konsernet hadde i 2017 en omsetning på ca. 40 mrd. kroner, og hadde ved årsskiftet ca. 18.000 ansatte.

Oslo, 5. desember 2018

Tlf.: +47 928 45 828