Styrking av Orklas virksomhet innen aksjeinvesteringer

Thomas Øybø (45) er ansatt som investeringsdirektør i Orkla ASA. Han vil ha ansvar for aksjeinvesteringene innen virksomhetsområdet Finansielle Investeringer, og vil rapportere til konserndirektør Roar Engeland.

Thomas Øybø er siviløkonom fra NHH, autorisert finansanalytiker og har en MBA fra INSEAD. Han har vært ansatt i Orkla Media siden september 2005 som direktør for økonomi, strategi og forretningsutvikling.

Thomas har bred næringslivserfaring og har arbeidet både som linjeleder, investor og konsulent. Han har hatt fremtredende posisjoner i Alcatel, The Boston Consulting Group, Schibsted og Glastad Invest.

Jan Wikerholmen (43) er ansatt som handelsansvarlig for Orklas aksjeinvesteringer.

Jan Wikerholmen er siviløkonom, autorisert finansanalytiker og har en MBA fra Washington State University.

Jan kommer fra stilling som aksjesjef i Alfred Berg, og har tidligere vært handelsansvarlig i DnB Investor, aksjemegler i Elcon Securities og finansanalytiker i Sparebanken NOR.

Ottar Haugerud (42) er ansatt som finansanalytiker for Orklas aksjeinvesteringer.

Ottar Haugerud er siviløkonom og har studert statsvitenskap.

Ottar kommer fra stilling som finansanalytiker i SEB Enskilda Securities. Han har tidligere hatt ansvar for metallhandel og forretningsutvikling i Hydro Aluminium, vært forsynings- og logistikksjef i Petrofina og oljeanalytiker i Norwegian Oil Trading.

Sverre G. Gravdahl (35) er ansatt som finansanalytiker for Orklas aksjeinvesteringer.

Sverre G. Gravdahl er sivilingeniør i industriell økonomi, og snakker blant annet flytende russisk.

Sverre har lang erfaring som forretningsutvikler innen teknologisektoren, med spesielt fokus på IT/Telekom. Han har blant annet arbeidet med etablering av nye selskaper innen Ernst & Young, og  har utvikling og verdivurdering av nye forretningsområder innen IT/Telekom som spesialkompetanse.

Aina T Braarud (40) er ansatt som økonomidirektør for Orklas aksjeinvesteringer.

Aina T Braarud er revisor, og har det høyere revisjonsstudiet.

Aina er i dag økonomisjef i Orkla ASA. Hun har vært ansatt i Orkla siden 1992, og har tidligere vært økonomisjef for aksjeporteføljen og regnskapssjef for Orkla ASA.

- Orkla har et meget kompetent miljø innen aksjeinvesteringer, som er en viktig del av Orklas virksomhet. De ansettelser vi nå gjør vil ytterligere styrke denne virksomheten. Jeg setter stor pris på at Thomas, Aina, Jan, Ottar og Sverre tar på seg de utfordringer og det ansvar som kreves i disse viktige stillingene, og ønsker alle lykke til med sine nye posisjoner, sier Roar Engeland, Konserndirektør Finansielle Investeringer og Konsernutvikling.