Valgkomiteens innstilling til nytt styre i Orkla

Valgkomiteens innstilling til nytt styre i Orkla er klar. Valget skal gjennomføres på bedriftsforsamlingens møte den 21. mai 2013.

Valgkomiteen innstiller på gjenvalg av styremedlemmene Stein Erik Hagen, Peter Ruzicka, Jesper Ovesen, Jo Lunder og Grace Reksten Skaugen.

Bjørg Ven og Barbara M. Thoralfsson har meddelt valgkomiteen at de ikke stiller til gjenvalg.
Ingrid Jonasson Blank og Lisbeth Valther Pallesen er innstilt som nye styremedlemmer i Orkla.

Valgkomiteen innstiller på gjenvalg av Stein Erik Hagen som styreleder og på valg av Grace Reksten Skaugen som ny nestleder i styret.

Oslo, 8. mai 2013

Idar Kreutzer, leder av valgkomiteen
Mobil: 934 03 808

Om oss

Orkla er en ledende leverandør av merkevarer og konseptløsninger til forbruker-, storhusholdnings- og bakerimarkedet i Norden, Baltikum og utvalgte markeder i Sentral-Europa og India. Merkevarevirksomheten omfatter Orkla Foods, Orkla Confectionery & Snacks, Orkla Care, Orkla Food Ingredients og Orkla Consumer Investments. I tillegg inngår Jotun (42,6 %), Hydro Power, eiendom og finansielle eiendeler i Orkla Industrial & Financial Investments. Orkla hadde i 2019 en omsetning på 43,6 mrd. kroner og 18.350 ansatte.