Active og Relax skaper atmosfære - Like forskjellig som natt og dag

Report this content

Naturlig dagslys endrer seg gjennom hele dagen. Det har mange forskjellige fargenyanser og stemninger. Midt på dagen er det hvitt og klart. Mot kvelden blir lyset varmere og mer atmosfærisk. Klart hvitt lys stimulerer oss til å være aktive, mens dempet og mykt lys hjelper oss å slappe av. Osram kan nå skape disse forskjellige stemningene i hjemmene våre gjennom lyspærene Active og Relax.

Gjenskap naturen Naturlig lys inneholder alltid alle fargene i spekteret, men andelen av de enkelte fargene varierer med tiden på døgnet. I det klare hvite lyset midt på dagen er det blåtoner som dominerer, mens det dempede lyset om aftenen inneholder mer gult og rødt. Ved å bruke et belegg med spesielle mikropartikler har Osram klart å gjenskape disse forskjellige lysfasene. Active- og Relax-lyspærene skaper disse stemningene i hjemmet. Krystallinske, prismelignende mikropartikler i Active-lyspæren reduserer andelen av gult og rødt i lyset, og skaper en energisk og stimulerende atmosfære. De spesielle mikropartiklene i belegget på Relax-lyspæren skaper derimot et varmt og hyggelig lys som er ideelt for avslapning. Naturlig lys oppmuntrer til aktivitet… Naturlig hvitt lys, slik som dagslyset, øker kontraster og gjengir farger veldig presist. Det passer derfor spesielt bra på steder der mennesker er opptatt med aktiviteter. For eksempel ved arbeidsflater på kjøkkenet, ved pulten, i barnas soverom og i hobbyrommet. … eller avslapning Varmt og stemningsfullt lys, slik som lys fra Relax-lyspæren, bidrar til en avslappende atmosfære. Det hjelper på komforten og roer oss ned. Varmt lys passer ikke bare på badet, men også på hyggelige kvelder ved peisen. Det er også helt perfekt når du slapper av med harmonisk musikk i favorittstolen din. For ytterligere informasjon kontakt oss på Telefon 40 00 41 10 (sentralbord) e-post: osram@osram.no