Kabooti, fremtidens hemoroidepute

Report this content

Som mange sikkert vet er det ikke enkelt å tilby hjelpen som finnes, da mange idag skjemmes av lidelsene de plages med. Spesielt når det gjelder endetarmsplager. Men det har kommet en nyhet som kommer til å lette hemoroideplager, endetarms- og nedre ryggplager. Hemoroideringen er modernisert og Kabootiputens unike design er tiltalende for dagens brukere.

Kabooti® hemoroidepute er nå tilgjengelig på det norske markedet, og den nye hemoroideputen passer faktisk inn i det moderne, utseendefikserte samfunnet. Kabooti® hemoroidepute har fremdeles den klassiske smultringformen (en pute med en utskåret avrundet trekantformet hull) men den er oppdatert i sammenligning med sine forgjengere. Puten er forsterket i de fire hjørnene, hvilket gir puten et mer firkantet utseende og får dermed bedre stabilitet. Den har til og med fått noe så enkelt som et heldekkende trekk i et slitesterkt, dobbeltstrikket materiale som gjør at den ser ut som en hvilken som helst sittepute. Puten er designet for å oppfylle tre funksjoner og kan erstatte tre separate puter: hemoroideringen, halebenspute og sittekilen.
Egentlig er det feil å kalle Kabooti for en typisk hemoroidepute ettersom den kan lindre så mange flere plager. Har man nylig hatt operasjoner, eller trenger lindring for halebensplager og hjelp til en bedre sittestilling kan man ha flere fordeler med anbefalt bruk av Kabooti. Kabooti® hemoroidepute sikrer langvarig komfort og lindring og kan derfor ansees som en heldagspute. Den kan brukes i flere sitteposisjoner og passer til forskjellige møbler og kjøretøy – fra passasjersete i bilen til flere rullestolsmodeller. Menn som kvinner, på jobben eller hjemme – alle kan få hjelp av Kabooti, den moderne puten.
Korte fakta om Kabooti® hemoroidepute
  • Passer de fleste stoler og til og med de fleste rullestoler.
  • Kabooti er en ergonomisk, stabil og fremfor alt behagelig.
  • Trykkavlastende for lår og rompe. Fordeler trykket optimalt.
  • Hullet i puten er trekantet.
  • Kabooti hemoroidepute har et avtakbart yttertrekk som kan vaskes på 60°C.
  • Trekket er lagret i stretch-materiale.
  • Puten har fire stabiliserende hjørner.
Korte fakta om hemoroideplager
  • 4% av Norges befolkning lider daglig av hemoroider og 50% av befolkningen kommer til å å bli berørt en eller annen gang.
  • 500.000 hemoroideprodukter selges årlig på Norske apotek.
  • Overvekt, graviditet eller et stillesittende arbeid øker risikoen for hemoroider.
  • Det finnes indre, og ytre hemoroider, begge kan vise seg i forskjellige faser.
  • De vanligste symptomene på hemoroider er blod i avføringen eller på toalettpapiret og/eller kløe rundt anus.
  • Mer enn halvparten av alle gravide kvinner berøres av hemoroider i løpet av svangerskapet.
For mer informasjon se www.hemorrite.no eller kontakt Anders Lantz

Anders Lantz