5 GB bærbar lagringsplass for SD-kompatible enheter

5 GB bærbar lagringsplass for SD-kompatible enheter Panasonics seneste nyvinning innenfor digitale lagringsmedier er 5 gigabyte med fjernbart minne for SD-kompatible enheter som digitale kameraer, hand-PC-er, PDA (Personlig Digital Assistant) og mobiltelefoner. Den nye, bærbare lagringsenheten SV-PT1 gjør det raskt og enkelt å lagre, flytte og overføre data mellom enheter, og den er ideell for alle som ikke har tilgang til stasjonær eller bærbar PC når de er ute på reise. SV-PT1 tilbyr bærbarhet og kompatibilitet i form av en fjernbar harddisk av PC-korttype, med 5 gigabyte lagringsplass og et dedikert spor til SD- kort. Harddisken med 5 gigabyte er perfekt til lagring av store mengder digitale bilder, som tas med et digitalt kamera og kan overføres til en PC for permanent lagring. Når bildene kan flyttes fra SD-kortet til harddisken, trenger ikke brukeren bekymre seg for begrenset lagringsplass på minnekortet. SV-PT1 kan også brukes til konvertering av medieformat med en adapter for PC-kort, slik at filer kan overføres mellom den fjernbare harddisken og de fleste andre vanlige typer minnekort. Denne kompakte enheten er spesielt praktisk når man arbeider med store mengder JPEG-bilder med høy oppløsning, fordi bildene kan lagres direkte på den fjernbare harddisk med 5 gigabyte, slik at man frigjør kapasitet på minnekortene. Data som er lagret på SV-PT1, kan senere overføres til en stasjonær eller bærbar PC via det inkluderte PC-kortet eller enhetens innebygde USB-tilkobling. SV-PT1 har også S-utgang og composite videoutgang. Derfor er det lett å koble den til en monitor eller projektor for fremvisning av JPEG-bilder eller PowerPoint-presentasjoner1 som er konvertert til JPEG-format, uten at det trengs noen PC. Panasonic markedsfører også SD-minnekort, et digitalt lagringsmedium med høy kapasitet som kan brukes til mange ulike typer data - fra musikkfiler til video og JPEG-bilder - for en lang rekke bruksområder. 1Forutsetter konvertering til JPEG-format med ekstra programvare. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=27530 Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tlf.: +46 8 680 26 00, +46 70 277 26 52 E-postadresse: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, 2600 Glostrup Tlf.: +45 43 200 800 E-postadresse: bm@panasonic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer Tlf.: 67 91 78 00 E-postadresse: helge.rose@panasonic.no Bedriftsinformasjon Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en verdensledende produsent av teknologiske forbruker-, forretnings- og industriprodukter, med fremtredende varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Bedriften omsetter til sammen 600 milliarder SEK og er blant annet børsnotert i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som omsetter 2 milliarder SEK per år og har cirka 140 ansatte. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres fortrinnsvis produktgruppene audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01120/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/18/20030618BIT01120/bild.html Pictures