Beste bilden med nye teknologien Acuity

Beste bilden med nye teknologien Acuity Mer detaljert, høyere oppløsning, mer naturlig - dette er de viktigste kvalitetene til Panasonics nye T[tau] TV i widescreenformat. Den nye bildebehandlingsteknologien Acuity og førsteklasses Quintrix SR bilderør legger grunnlaget for det perfekte bildet. Resultatet er teknologisk perfeksjon - den beste bildekvaliteten noensinne, i umiskjennelig og strikt innpakning. Panasonic har tatt utfordringen og imponerer med beste bildeytelse med CRT-teknologi, og setter også nye standarder med de to TV-ene T[tau] TX- 36PD30D og TX-32PD30D, som har 92 (86) cm respektive 82 (76) cm bildediagonal. De nyskapende løsningene kalles Acuity og Quintrix SR. Begrepet Acuity kan defineres som skarphet eller klarhet. Acuity er dermed et godt begrep for å beskrive en god TV-opplevelse - en intelligent teknologi som sikrer fullkommen bildegjengivelse. Acuity øker antallet bildepunkter (piksler) per linje til over 2 300 - mer enn det dobbelte av vanlig TV. Antallet skannede linjer er også økt fra 625 til 833. Dette gir bedre oppløsning og et skarpere og mer detaljert bilde - det gir til og med en tredimensjonal effekt. I tillegg til den nyskapende digitale teknologien har Quintrix SR nyutviklede, superflate bilderør (Super Resolution), som også bidrar til en optimal TV-opplevelse. Også her er mottoet bedre oppløsning, bedre definisjon, bedre kontrast og bedre lysstyrke. I tillegg har den enda bedre fokus i hjørnet av bilderørene. Alt dette er resultatet av nye bilderørsdetaljer. Den nye skyggemasken gjør for eksempel at elektronstrålen kan passere på en mer effektiv måte. Resultatet er at lysstyrken blir bedre, ettersom energien kan benyttes mer effektivt på fosforlaget. Dessuten gir den nye skyggemasken bedre kontrast og økt detaljgjengivelse ettersom elektronstrålen har et forbedret fokus. I tillegg gir den nye elektronkanonen Super OLF (Overlapping Field) økt skarphet helt ut i hjørnene av bildet. Og sist men ikke minst gir det sotede frontglasset et bedre svartnivå og dermed tydelig bedre kontrast. For å oppnå bedre oppløsning, definisjon, kontrast og lysstyrke har produktutviklerne i Panasonic installert enda flere teknologier for bildeforbedring i den nye T[tau]-TV-en. 10-bitsteknologi, kunstig intelligens og digitalt kamfilter er bare de mest elementære stikkordene her. Bildeinnholdet analyseres og forbedres kontinuerlig ved hjelp av 10- bitsteknologi i signalbehandlingen. Nytt Motion Detection system forebygger stripeeffekter i raske bildesekvenser, mens det digitale, tredimensjonale kamfilteret separerer lysstyrke og fargesignal svært nøyaktig, slik at man unngår irriterende fargeforstyrrelser, for eksempel ved rutemønstre og skarpe overganger mellom svart og hvitt. En ny, spesiell bryter eliminerer bildestøy ved hjelp av en intelligent algoritme. Til sammen gir alle disse forbedringene et perfekt TV-bilde med høy definisjon, i en kvalitet som aldri tidligere er vist. Teknisk informasjon - Acuity & Quintrix SR - Kan også stilles om til 100 Hz Progressive Scan 50/60 Hz - 10-bits digital bildebehandling - 4 scartkontakter + AV-inngang i front - Komponent videoinngang og Progressive Scan (PAL/NTSC) - Virtual Dolby Surround - Subwoofer Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=26148 Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tlf.: +46 8 680 26 00, +46 70 277 26 52 E-postadresse: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, 2600 Glostrup Tlf.: +45 43 200 800 E-postadresse: bm@panasoinic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer Tlf.: 67 91 78 00 E-postadresse: helge.rose@panasonic.no Flere digitale bilder kan fås ved forespørsel. Bedriftsinformasjon Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en verdensledende produsent av teknologiske forbruker-, forretnings- og industriprodukter, med fremtredende varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Bedriften omsetter til sammen 600 milliarder SEK og er blant annet børsnotert i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som omsetter 2 milliarder SEK per år og har cirka 140 ansatte. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres fortrinnsvis produktgruppene audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00520/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/04/20030604BIT00520/bild.html Pictures