De nye LCD-TV-ene til Panasonic har enda bedre bilde og raskere bildebehandling

De nye LCD-TV-ene til Panasonic har enda bedre bilde og raskere bildebehandling Panasonic satser store ressurser på utvikling av LCD-teknologien for TV. Nå lanseres tre helt nye modeller. Alle er utstyrt med den nyeste bildeteknologien, som gir usedvanlig rask bildebehandling og aktiv kontroll av lys, kontrast og gamma. Det gir bedre detaljgjengivelse, større dybde og virkelig naturtro bilder. Panasonics bildeteknologi gir skarpe og klare bilder med god kontrast og fabelaktige farger. Det regulerbare bordstativet Swivel/Tilt gjør at bildet er lett å se i store deler av rommet, og det innebygde stereolydsystemet bidrar til å forsterke opplevelsen ytterligere. Teknologien er utviklet for å håndtere raske bevegelser, med en bildebehandling på bare 16 millisekunder (Quick Motion Picture Response). Den aktive kontrollen av kontrast og gamma styres automatisk ved at det innkommende bildesignalet tilpasses i sanntid (Active Contrast/Gamma Control). Lydstyrken blir også bedre, og forskjellen er stor sammenlignet med vanlige LCD-TV-er, som ofte mangler evnen til å gi korrekt svartfarge. - Bildet blir tydelig, med ekstra god gjengivelse av detaljer, svartfarge og nyanser. Når man ser og sammenligner, er forskjellen åpenbar, sier Jarle Ruud i Panasonic. Active Light Control-teknologien øker kontrasten gjennom tilpassing av lysstyrken. Størrelsen på de nye modellene er 20 tommer (TX-20LB30 og TX-20LA2) i 4:3 format og 22 tommer (TX-22LX2) i 16:9 format. Anbefalte butikkpriser: TX-20LB30 -ca 15 000 NOK TX-20LA2 -ca 12 000 NOK TX-22LX2 -ca 18 000 NOK För frågor, vänligen kontakta Jarle Ruud, produktsjef, jarle.ruud@eu.panasonic.com, Tel: +46 8 680 27 37 Helge Rose, Pressekontakt Norge, helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17 Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en av verdens ledende produsenter av tekniske forretnings- og industriprodukter til forbruker, med viktige varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Selskapet omsetter totalt for rundt 600 milliarder kroner og er blant annet notert på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap med virksomhet i Sverige, Norge og Danmark. Det nordiske selskapet omsetter for ca. 1,8 milliarder NOK per år, og har ca. 120 ansatte. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/04/20041104BIT20290/bild.html Bilde