Kompakt digitalkamera med24x superzoom og Full-HD-video

Med en brennvidde som tilsvarer 25–600 mm i et 35 mm-kamera og mulighet til å filme i full HD får nå alle typer kameraentusiaster – også nybegynnere – sjansen til helt nye bilder og komposisjoner med Lumix DMC-FZ150. Kameraet tilbyr i tillegg spennvidden fra intelligent automatisk bildetagning til helt manuelle innstillinger.

Lumix DMC-FZ150 er utstyrt med et høykvalitativt 25 mm vidvinkelobjektiv fra Leica, som er behandlet med Panasonics egenutviklede teknologi for å redusere lysreflekser, ”nano surface coating”. Teknologien innebærer at det legges en struktur på linsen som kraftig reduserer lysreflekser, skygger og ”spøkelsesbilder” i synlig lys.

Panasonic har også forbedret den optiske bildestabilisatoren ”Power OIS” med å inkludere ”active mode” noe som forbedrer bildestabiliseringen betydelig også når man tar bilder eller filmer mens man går.

Kameraets MOS-sensor på 12,1 megapiksler og Panasonics høytytende signalprosessor ”Venus Engine HD III” innebærer høytytende bildelagring når det gjelder både følsomhet og hastighet. Det innebærer f.eks. videoinnspilling i full HD i AVCHD, eller stillbildeserier med opptil 12 bilder per sekund i full oppløsning.

Om fotoøyeblikket plutselig skulle oppstå, kan en lynrask autofokus på ca. 0,1 sekunder komme til unnsetning.

For den som ønsker, går det an å fotografere med fullstendig automatiske eller manuelle innstillinger både i stillbilde- og videomodus.

3D-bilder er mulig å skape i 3D photo mode. Disse bildene kan senere enkelt oppleves på en VIERA 3D HDTV eller annen MPO-kompatibelt 3D-utstyr.

DMC-FZ150 kommer i butikkene i slutten av september.

Pris er ikke fastsatt.

Ytterligere nyheter fra Panasonic:

Oppdatert programvare for DMC-LX5

Den nyeste oppgraderingen av programvaren for DMC-LX5 gir bl.a. ca. 23 % raskere autofokusering i vidvinkelmodus og økt støyreduksjon ved fotografering med høye ISO-tall (1600/3200). Også lukkertiden for fotografering med åpen lukker er utvidet fra 60 sekunder til 250 sekunder, noe som f.eks. forenkler ved fotografering av fyrverkeri, nattfotografering eller for tagning av bilder på natthimmelen. Kameraet har også fått nye funksjoner som miniatyrmodus og ytterligere forbedret bildestabilisator med ”active mode”.

Oppdateringen kan lastes ned fra og med den 13. september klokken 6.00 via: http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc.

Wi-Fi kameraet DMC-FX90 kommer til Norge 2012

I løpet av våren 2012 kommer Panasonic til å lansere et kompakt digitalkamera som via innebygd kort for trådløse nett kan sende over sine egne bilder og videofilmer direkte til Internett eller andre mottakere. Sosiale medier tilbyr i dag store muligheter til raskt å publisere egne bilder. Ofte skjer det ved hjelp av mobiltelefonenes innebygde kameraer av varierende kvalitet. Med DMC-FX90 kommer mulighetene til på en veldig enkelt og rask måte å overføre bilder av høy kvalitet

För mer information kontakta:

Mac Berggren
Senior Nordic Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
mac.berggren@eu.panasonic.com

Hanna Sandler
Nordic Jr Product Manager
Lumix / Camcorder / Rec. Media
hanna.sandler@eu.panasonic.com

For lån av testprodukter vennligst kontakt:

Text 100
Cato Fagermoen
Tel.
cato.fagermoen@text100.com

Text 100
Hanne Valdo
Tel.
hanne@text100.com

For høyoppløste bilder, logg inn på:

Brukernavn: press
Passord: panasonic09

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene Audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsapparater, batterier, profesjonelt broadcasting-utstyr, samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no