Nå kan du ta opp 106 timer video på Panasonics nye DVD-opptaker med 80 GB harddisk Panasonic lanserer nå ytterligere en opptaker med innebygget harddisk i serien DIGA. Gjennom å kombinere en 80 GB harddisk med en DVD-opptaker kan den nye DMR-E100H ta opp inntil 106 timmer video på harddisken. Med DMR-E100H er det lett både å ta opp fra TV og å overføre opptak fra et digitalt kamera til harddisken eller en DVD-plate. I tillegg er DMR-E100H ideell for å bygge opp et personlig bibliotek og for å katalogisere og arkivere filmer. Man kan lagre og spille av digital video (MPEG2/MPEG4-filer) og stillbilder (JPEG/TIFF-filer) som er tatt med et digitalt kamera med spor for SD minnekort eller PCMCIA. Med DMR-E100H kan du se på et program som tidligere er tatt opp på DVD- RAM eller på harddisken, samtidig som du tar opp et nytt program. Du kan også begynne å se på et program fra begynnelsen samtidig som slutten av programmet blir tatt opp. Med den unike Time Slip-funksjonen kan man spille av en scene som ble tatt opp 3 sekunder tidligere uten å måtte avbryte opptaket. Ett knappetrykk er alt som skal til for å overføre data fra harddisken til en DVD-plate. Overføringen skjer med 12 ganger normal hastighet til en DVD-RAM eller 24 ganger normal hastighet til DVD-R. Det innebærer at et 1-times program kan kopieres til DVD-RAM på 5 minutter eller til DVD- R på 2,5 minutter. Det er også mulig å kopiere fra DVD-platen til harddisken. En interessant funksjon ved DMR-E100H er at den kan ta opp MPEG4 bildedata samtidig som den tar opp MPEG2-data på harddisken. DMR-E100H kan også overføre MPEG-data til et SD minnekort med høy overføringshastighet for lagring eller for bruk på andre enheter. Du kan for eksempel overføre et TV-opptak fra DMR-H100H til et SD minnekort og deretter bruke for eksempel et digitalt videokamera for å se på programmet. Ved hjelp av et SD minnekort kan du også overføre MPEG4- eller MPEG2-data fra et digitalkamera til DMR-E100H for redigering eller lagring på harddisken. DMR-E100H kan også konvertere MPEG2-data til MPEG4 og kopiere det til et SD minnekort i én operasjon. DMR-E100H har også en rekke andre nyttige og brukervennlige funksjoner. Auto Renewal Recording er for eksempel en funksjon som gjør det mulig å automatisk spille inn yndlingsprogrammet ditt på harddisken, enten det er hver dag eller hver uke. Anslått markedsverdi: kr. 14.995 Digitale bilder kan fås ved forespørsel. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Norge, Helge Rose, Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer, Tlf.: 67 91 78 00, E-postadresse: helge.rose@panasonic.no Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28896 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00060/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/18/20030818BIT00060/bild.html Pictures