Ny kompakt superzoom til Lumix G-serien

LUMIX G VARIO 14-140 mm F3,5-5,6 ASPH Power O.I.S. er navnet på den nye superzoomen fra Lumix. Dette er et objektiv som med sin fantastiske zoomrekkevidde kan erstatte flere objektiver i kamerabagen. Ikke minst takket være det kompakte formatet. Dessuten passer det bra til videofilming.

Det nye praktiske 14-140 mm-objektivet har et omfang som tilsvarer 28-280 mm, noe som dekker nesten samtlige fotomuligheter – fra store landskapspanoramaer til raske og zoomintensive sportssituasjoner. Det er også kompatibelt med høyhastighetsfokusering med en signaloverføring mellom kamerahuset og objektiver opptil 240 bps som kommer med de nye, raske systemkamerahusene GH3 og G6.

Det elegante og kompakte objektivet er laget spesielt for Lumix G-kameraene og det unike Digital Singel Lens Mirrorless-systemet. Chassiset i metall oser av presisjon og kvalitet, samtidig som det er lett og slitesterkt. Objektivet er naturligvis utstyrt med Lumix-kameraenes testvinnende bildestabiliseringssystem (POWER Optical Image Stabilisator), som reduserer både store og små håndbevegelser selv ved fotografering innendørs eller i kveldslys.

Det ligger flere tekniske nyvinninger bak den nye objektivserien. En av dem er den nye Nano Surface Coating-teknologien som minimerer alle typer reflekser over hele det synlige spekteret (380-780 nm). Et svært lavt brytningsindeks og en overflatestruktur på nanoskalanivå gir en fantastisk skarphet, samtidig som skyggeeffekter og reflekser nærmest er eliminert.

Objektivet kommer til å være tilgjengelig fra juni, enten solgt separat eller i sett sammen med nye DMC-G6.

.

For høyoppløselige bilder, logg inn på:

User: press
Password: panasonic09

For lån av testprodukter vennligst kontakt:

Iteo Consulting AS
Madeleine Vehre Strangel
madeleine@iteo.no

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Mac Berggren, Panasonic Nordic, mac.berggren@eu.panasonic.com

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic, Branch of Panasonic Marketing Europe GmbH har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene TV, Kameraer, Blu-ray, Hjemmekinoanlegg, HiFi, Luftvarmepumper, Kontorprodukter, Telekommunikasjon, Husholdningsapparater, Batterier, Profesjonelt broadcasting-utstyr samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no

Tags: