Nye mobiltelefoner møter brukernes stadig høyere krav

Med sine nye mobiltelefoner møter Panasonic kundenes etterspørsel etter høyt prestasjonsnivå og større funksjonalitet i mobiltelefoner. Dette gjelder både høy kamerakvalitet, Java-baserte 3D-spill og skarpe displayer (takket være forbedret fargegjengivelse). I tilegg kommer meget bra lysstyrke og høy oppløsning (320 x 240 piksler).

– Kombinert med telefonenes slanke og smidige design får brukerne tilgang til et meget slagkraftig alternativ på markedet, sier Daniel Flodqvist, nordisk produktsjef og key account. De nye GSM-telefonene omfatter modellen VS7, som er Panasonics første 2-megapiksel kameramobil, modellene VS3 og SA6 som kommer med 1,3 megapiksler og er utstyrt med LCD-display på 16,7 millioner farger samt SC3 og A210, som begge er utstyrt med en ny type lysindikering på innkomne meldinger. VS- og SA-serien inneholder dessuten det siste nye innen Java-teknologi med 3D-yteevne. VS-serien – VS7 og VS3 VS-serien kjennetegnes på sine smidige mobiler i smart design med megapiksel-kamera og matchende utbyttbare deksler. VS7 er utstyrt med en 2,5-tommers krystallskarp LCD-skjerm som gjengir opp til 16 millioner farger. Med et enkelt trykk åpnes telefonen og åpenbarer et 2-megapikslet digitalkamera med mulighet for å ta 15 bilder etter hverandre. Og alt dette får plass i et 19 mm tynt chassis. VS3 er en tynn og elegant mobil med 1,3-megapikselkamera og 2,2-tommers høyoppløst LCD-display som klarer opp til 16 millioner farger. Den er også utstyrt med lyssignal ved innkomne meldinger, populært ved mottak av sms-er. Telefonen blinker i ulike farger og med et mønster som viser hvor glad eller trist meldingen er. Til og med VS3 kommer med matchende og utbyttbart deksel. I tillegg til kamerafunksjon er det også mulig å ta opp video med VS3. Det er mulig å spille inn sekvenser med både lyd og bilde. SA-serien – SA6 SA-serien er perfekt for friluftsentusiaster med sitt sportslige og aktive design. SA6 har et 1,3-megapikselkamera, et 2,2-tommers skarpt display og veldig bra batteritider. SC-serien – SC3, A210 Den smekre SC-serien omfatter SC3 i minimalistisk design og kommer med et 65 536-farget LCD og VGA-digitalkamera. Også denne telefonen er utstyrt med lyssignalmeldinger som legger til bilder (bruker kan velge mellom 40 innebygde emosjonsikoner) i SMS-meldingene. A210 er ultralett med en vekt på bare 68 g og et 65 536-farget LCD-display. Også denne telefonen er utstyrt med lyssignalmeldinger og emosjonsikon-funksjon som er enkel i bruk. A210: Fåes i butikkene fra mai, anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 1 200 NOK SC3: Fåes i butikkene fra juni, anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 1 500 NOK VS3: Fåes i butikkene fra august, anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 2 800 NOK SA6: Fåes i butikkene fra september, anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 3 100 NOK VS7: Fåes i butikkene fra september, anbefalt utsalgspris i butikk ligger på ca. 3 600 NOK For nærmere opplysninger kan du kontakte: Daniel Flodqvist, Nordic Key Account Manager Daniel.Flodqvist@eu.panasonic.com, Tel: +46 8 680 26 46 Helge Rose, Pressekontakt Norge helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17