Nytt flaggskip blant digitalkameraer

Nytt flaggskip blant digitalkameraer med 5 megapiksel CCD, Leica-optikk med høy ytelse og manuelle kontroller Panasonic lanserer nytt digitalt stillbildekamera med 5 megapiksler - LUMIX DMC-LC1. Kameraet kombinerer LEICA-optikk med det avanserte bildebehandlingssystemet Venus Engine. DMC-LC1 er på alle måter konstruert med tanke på å bli det fremste fotografiverktøyet i denne kategorien. LC1 inneholder et utvalg av profesjonell digital teknologi kombinert med en rekke automatiske funksjoner, samtidig som det også har manuelle innstillinger. DMC-LC1 har en effektiv oppløsning på 5,0 megapiksel CCD, og er utstyrt med LEICA DC VARIO-SUMMICRON-optikk. Dette er en videreføring av den optiske tradisjonen som har gjort Leica Camera AG til en favoritt blant fotografer verden over. Dessuten inngår et vidvinkelobjektiv som er meget populært blant kameraentusiaster, 28-90 mm 3,2 x optisk zoomobjektiv. Bildene du tar med denne avanserte optikken har en meget naturtro gjengivelse, og tas nøyaktig opp med den avanserte Panasonic Venus Engine LSI. I tillegg til JPEG-format kan bildene også lagres i ukomprimert RAW-format. Den store transflective-skjermen, 2,5 tommer polykristallin TFT LCD, gir tydelig visning både når du skal fotografere og når du skal se på bildene, også utendørs i dagslys. For enda mer kreativ fotografering er det mulig å velge eksponeringskontroller kombinert med manuelt justerbart fokus og andre åpne alternativer. DMC-LC1 har både et attraktivt utseende og en enestående kapasitet, og tilfredsstiller en rekke grafiske behov også for amatørfotografen. Utsalgspris inkl. mva: NOK 17 000,- Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=34996 Kontakt for ytterligere opplysninger: Helge Rose Tlf.: 67 91 78 00, E-postadresse: helge.rose@eu.panasonic.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00560/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/18/20040218BIT00560/bild.html Bilde