Nytt multi-funksjons produkt er å finne i filmen Tomb Raider 2

Nytt multi-funksjons produkt er å finne i filmen Tomb Raider 2 Panasonic utvider serien med bitte små SD-spillere og -opptakere i serien e-Wear(TM) med den nye audio-/videoopptakeren SV-AV20. Denne snertne enheten har både digital videoopptaker, digitalt stillbildekamera, digital audiospiller - med nye programmet SD Jukebox - og en Digital Voice Recorder. SV-AV20 får plass i håndflaten, og den har et brukervennlig grensesnitt og forbedret videooppløsning. I filmen Tomb Raider 2, med premiere i August, er produktet i bruk av action heltinnen Lara Croft. e-Wear-enheten er utstyrt med SD-teknologi - som gir kompakte lagringsmuligheter med høy kapasitet for audio, video og PC - og tar opp flere ulike medier i ett allsidig format. Audio og video som er tatt opp og lagret på det fjernbare SD-minnekortet, kan overføres til en PC for lagring, redigering og videresending med e-post. Over 500 medlemsbedrifter i SD Card Association tilbyr nå produkter med SD- minnekort, så dette er raskt i ferd med å bli standarden for flashmedia. Spilleren har et nytt, brukervennlig grensesnitt, og det er lett å gjøre opptak. Det er bare å trykke på en knapp, uten at man må søke i noen menyer. SV-AV20 har forbedret bildekvalitet med MPEG-4 bildefrekvens (15 bilder per sekund) for video og 640 x 480 oppløsning for stillbilder i JPEG-format. Enheten har en dreibar totommers LCD-skjerm og to opptaksknapper, slik at man fint kan gjøre opptak i horisontal eller vertikal posisjon. En ny 2 x digital zoom bringer motivet nærmere. SV-AV20 har også innebygd blits slik at man kan ta bilder ved dårlige lysforhold. Enheten er kompatibel med formatene MP3 og AAC. Et innebygd USB- grensesnitt gjør det lett å overføre musikk fra PC til et SD-minnekort for avspilling, mens den inkluderte programvaren for SD Jukebox gir enkel katalogisering og lagring av utallige digitale musikkfiler i en enkelt database på PC-en. Programvaren kan også brukes til digitale stillbilder, slik at den som er kunstnerisk anlagt, kan sette bilder til musikk og lage egne musikkvideoer. Enheten har en innebygget høyttaler for avspilling av lydopptak. Anbefalt utsalgspris er NOK 4995. Tekniske spesifikasjoner SV-AV20 Strømkilde: DC 4,8 V (AC-adapter) DC 3,7 V (batteri) Strømforbruk: Opptak 2,3 W (ved bruk av AC-adapter) 2,1 W (ved bruk av batteri) Bildesensor: 1/4-tommers C-MOS bildesensor Objektiv: F2.35, brennvidde: 3,55 mm Minste bildeavstand: cirka 50 cm fra objektivet Monitor: 2-tommers LCD Mikrofon: Mono Standard lysstyrke: 1400 lux Minste lysstyrke: 60 lux Opptaksmedium: SD-minnekort Bildekomprimering: JPEG (VGA) Videokomprimering: MPEG4 Super Fine: 320 x 240 piksler Fine: 320 x 240 piksler Normal: 176 x 144 piksler Economy: 176 x 144 piksler Stemmekomprimering: G.726 Musikkekspansjon: MP3, MPEG2-AAC Størrelse (B x H x Cirka 61,7 x 25,9 x 74,6 mm D): Vekt: SV-AV20: Cirka 92 gram (uten batteri og SD- minnekort) Driftstemperatur: 0 C - 40 C Fuktighet ved drift: 10 % - 80 % * Vekt og størrelse er omtrentlige. · Vi forbeholder oss retten til å endre design, funksjoner og spesifikasjoner uten varsel. Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Sverige Jenny Nilzon Box 6060, 141 06 Kungens Kurva Tlf.: +46 8 680 26 00, +46 70 277 26 52 E-postadresse: jenny.nilzon@panasonic.se Panasonic Danmark Birgitte Mader Ejby Industrivej 1, 2600 Glostrup Tlf.: +45 43 200 800 E-postadresse: bm@panasonic.dk Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer Tlf.: 67 91 78 00 E-postadresse: helge.rose@panasonic.no Flere digitale bilder kan fås ved forespørsel. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28548 Bedriftsinformasjon Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en verdensledende produsent av teknologiske forbruker-, forretnings- og industriprodukter, med fremtredende varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Bedriften omsetter til sammen 600 milliarder SEK og er blant annet børsnotert i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som omsetter 2 milliarder SEK per år og har cirka 140 ansatte. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres fortrinnsvis produktgruppene audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00430/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/04/20030804BIT00430/bild.html Pictures