Panasonic foredler plasmateknologien ytterligere med fire nye modeller

Panasonic foredler plasmateknologien ytterligere med fire nye modeller Panasonic lanserer fire nye plasmaskjermer i størrelsesområdet 37-50 tommer. Panasonic leder an i utviklingen av plasmateknologien, og presenterer en ny teknikk som gir bildene enda bedre intensitet og lys. - Opplevelsen av bildekvalitet er svært individuell, men de nye plasmamodellene gir en dybde og nyanserikdom som virker overbevisende på selv den mest kresne, sier produktsjef Jarle Ruud i Panasonic. Den nye teknikken går ut på at plasmacellene er plassert på en måte som øker fosforarealet. De nye plasmaskjermene er dessuten utstyrt med en funksjon (Super real Gamma) som gjengir hele 1536 forskjellige nyanser av gråskala. Dette gir vesentlig bedre dybde i bildet og en merkbart bedre følsomhet i mørke partier. Real Black Drive System gir en kontrast på 4000:1, som medfører bedre bildekvalitet med bedre svartfarge. Hvordan menneskeøyet oppfatter et bilde, påvirkes av fargene rundt. Panasonics teknologi Mach Enhancer Technology tilpasser bildet slik at konturene til objektet blir optimale for menneskeøyet. Multi-Function-åpningene gir mulighet for fleksibel tilkobling til ulike enheter. To av de nye modellene, TH-50PHW7 og TH-42PHW7, har bilde med høy oppløsning og gjengir dessuten de aller minste detaljene med 1 049 088 piksler (50-tommer) og 786 432 piksler (42-tommer). Sammen med HDMI-kortet er det mulig å gjengi DVD-bilder til 750 p eller 1125 i, bildeformat som gir en betydelig høyere oppløsning sammenlignet med tradisjonelle signaler. Anbefalt butikkpris: TH-37PW7 ,ca 33 000 NOK TH-42PW7 ,ca 36 000 NOK TH-42PHW7,ca 65 000 NOK TH-50PHW7,ca 75 000 NOK For nærmere opplysninger kan du kontakte: Jarle Ruud, produktsjef, jarle.ruud@eu.panasonic.com, Tlf.: + 46 8 680 27 37 Helge Rose, Pressekontakt Norge, helge.rose@eu.panasonic.com, Tlf: + 47 6791 78 17 Fakta TH-50PHW7, TH-42PHW7 Høyoppløselig bilde gir usedvanlig detaljrikdom Bedre gråskala gir større nyanserikdom Kontrast: 3000:1 Piksler: 1366 x 768 (50"), 1024 x 768 (42") Gråskalering, antall trinn: 1536 Kan benytte HDMI-tilkopling: Ja (tilbehør) TH-42PW7, TH-37PW7 Høyoppløselig bilde gir usedvanlig detaljrikdom Bedre gråskala gir større nyanserikdom Kontrast: 4000:1 Piksler: 854 x 480 Gråskalering, antall trinn: 1536 Kan benytte HDMI-tilkopling: Ja (tilbehør) Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en av verdens ledende produsenter av tekniske forretnings- og industriprodukter til forbruker, med viktige varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Selskapet omsetter totalt for rundt 600 milliarder kroner og er blant annet notert på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap med virksomhet i Sverige, Norge og Danmark. Det nordiske selskapet omsetter for ca. 1,8 milliarder NOK per år, og har ca. 120 ansatte. I Norden markedsføres hovedsakelig produktgruppene audio/video, HiFi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041108BIT21580/bild.html Bilde