PANASONIC HAR UTVIKLET ET 56-TOMMERS 4K2K OLED PANEL

Panasonic har utviklet et 56-tommers OLED-panel med 4k2k oppløsning (3840 x 2160 oppløsning, 8,29 millioner piksler). Prototypen vil bli vist frem på CES i Las Vegas, 8-11 januar 2013.

Mer informasjon i vedlagte pressemelding på engelsk

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic, Branch of Panasonic Marketing Europe GmbH har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene TV, Kameraer, Blu-ray, Hjemmekinoanlegg, HiFi, Luftvarmepumper, Kontorprodukter, Telekommunikasjon, Husholdningsapparater, Batterier, Profesjonelt broadcasting-utstyr samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no