Panasonic introduserer 3 nye SD-minnekort - deriblant ”PRO HIGH SPEED” 2Gbyte

Panasonic utvider i dag sin serie av SD-minnekort med tre nye SD-kort. Flaggskipet er SD-kortet på 2 gigabyte (dataoverføringshastighet på opptil 20 megabyte, 133 x speed) i serien ”PRO HIGH SPEED”. Blant de øvrige kortene finnes det et SD-kort på 1 GB (dataoverføringshastighet på opptil 5 MB, 33 x speed) i serien ”HIGH SPEED” og et miniSD™-kort på 512 MB (dataoverføringshastighet på opptil 2 MB) i serien med miniSD-kort.

SD-kortene har blitt det virkelige standardformatet for minnekort. Bruksområdene økes hele tiden og omfatter en mengde digitale produkter, slik som: Digitalkameraer (DSC), PDA, mobiltelefoner, digitale lydavspillingsenheter osv. Ettersom bruksområdene er så ulike, har også hastighetene som kreves for SD-kortene blitt mer varierte, avhengig av hvilket produkt kortene skal brukes til. For å bedre kunne tilgodese disse ulike kundebehovene, øker Panasonic nå sitt sortiment av SD-kort og miniSD-kort med tre nye modeller. Dermed tilbyr man kundene større valgmuligheter, alt etter behov og lommebok. ”PRO HIGH SPEED” 2Gbyte SD-kort Panasonics nye PRO HIGH SPEED SD-kort på 2 Gigabyte lanseres i hele Europa i august 2005. I serien finnes det allerede SD-kort på 512 MB og 1 GB. Det nye 2 GB-kortet har en helt enestående overføringshastighet på opptil 20 Mbyte (133 x speed) og hele 2 GB lagringskapasitet. Det har blitt utformet for å klare ekstremt tøffe krav, for eksempel høghastighetsfotografering med eksklusive digitalkameraer og MPEG2-innspillinger med videokamera. Med 2GB-kortet kan brukerne raskt sikkerhetskopiere data ved dataoverføring til PC-en. Panasonic bekrefter med dette nye tilskuddet sin ledende stilling på SD-kortmarkedet for bredere og mer sofistikerte bruksområder. Veiledende utsalgspris: NOK 2 800 ”HIGH SPEED” 1 Gbyte SD-kort Panasonic utvider også serien ”HIGH SPEED” med et SD-kort på 1 Gigabyte. I denne serien finnes allerede SD-kort på 128MB, 256MB og 512MB. Den nye modellen har en overføringshastighet på opptil 5 MB og kommer til å finnes i butikkene fra august 2005. Med dette nye kortet kan Panasonic i SD-kortserien ”HIGH SPEED” tilby enda bredere utvalg, fra 128 MB til 1 GB, hvilket oppfyller kravene for digitalkameraer på innstegsnivået, MPEG4 videoinnspillinger, digitale lydenheter, PDA osv, samtidig som de tilgodeser ønskene fra prisbevisste kjøpere. Veiledende utsalgspris: NOK 1 200 512MB miniSD™-kort Med den raske spredningen av mobiltelefoner med innebygd høyoppløsningskamera og den forventede økningen av mobiltelefoner med innebygd digital lydavspillingsenhet, finnes det et voksende marked for miniSD-kort med høy kapasitet. Panasonic introduserer nå et nytt miniSD-kort på 512MB (opptil 2MB dataoverføringshastighet), hvilket innebærer at miniSD-kortene nå finnes i størrelser fra 128MB opptil 512MB. MiniSD-kortet på 512MB kommer til å finnes i butikkene fra august 2005. Veiledende utsalgspris: NOK 650 Spesifikasjoner for SD-minnekort. Mål: -24 x 32 x 2,1mm (b x l x tykkelse mm): Vekt: - Omtrent 2 g Antall stifter: - 9 (det samme som aktuelle SD-minnekort) Spesifikasjoner for miniSD-kort Mål: - 21,5 x 20 x 1,4 mm Vekt: - Omtrent 1 g Antall stifter: - 11 stifter (inklusive 2 som er reserverte for framtidig bruk) Serie: Dataoverføringshastighet - Tilgjengelig kapasitet PRO HIGH SPEED: Opptil 20 MB - 512MB, 1GB, 2GB (Nyhet) SUPER HIGH SPEED: Opptil 10 MB - 256MB HIGH SPEED: Opptil 2 MB - 128MB, 256MB, 512MB HIGH SPEED: Opptil 5 MB - 1GB (Nyhet) miniSD-kort: Opptil 2 MB - 128MB, 256MB, 512MB (Nyhet)