PANASONIC LANSERER HELDIGITALE, PLASSVENNLIGE RECEIVERE SOM KOMBINERER KREFTER OG STIL SA-XR15, SA-XR25 og SA-XR45 er annengenerasjons heldigitale AV-receivere utviklet med tanke på Panasonics nye ultraslanke DVD-spillere. Med en høyde på henholdvis 52mm (SA-XR15) og 74mm (SA-XR25 og SA-XR45), krever disse nye modellene svært liten plass - du kan plassere dem så å si hvor du vil, enten det er under TVen, ved siden av videospilleren eller sammen med en Panasonic DVD-spiller med samme design. Panasonics avanserte forsterkerteknologi behandler signalene helt digitalt. Det betyr at vi kan utelate mange av de analoge kretsene som ellers har vært påkrevd. Dermed kan størrelsen reduseres slik at receiverne blir svært plasseringsvennlige. Ren digital forsterkning medfører også store lydmessige gevinster for brukerne. Siden all signalbehandlingen skjer digitalt, er det i realiteten ingen mulighet for degradering av signalet. Dermed får vi en fabelaktig klar lydkvalitet og en utrolig effektivitet - rundt 90 prosent - som i sin tur medfører at varmeutviklingen er svært lav. Her er de andre viktigste forskjellene: SA-XR15 Denne 52 mm høye hjemmekino-receiveren har Dolby Digital/Dolby Pro- Logic2/DTS dekoding med en total utgangseffekt på 5 x 50 W (RMS). SA-XR25 Denne modellen måler 74 mm. Det er litt mer enn SA-XR15, men det er ikke rart: SA-XR25 har dobbelt så stor utgangseffekt: 6 x 100 W for å være nøyaktig. I tillegg kommer Dolby Digital EX/DTS-ES dekoding, og ikke minst en 5.1-inngang (for DVD-Audio) pluss optisk lydutgang. SA-XR45 Denne modellen har egenskaper som gjør den til valget for de virkelig audiofile. I tillegg til å ha egenskapene til SA-XR25, er nemlig SA-XR45 også kompatibel med DTS 96/24. Audio-entusiaster over hele verden jubler over dette nye formatet som gir lyd av audiofil kvalitet via en standard DVD-spiller. Brukerne av SA-XR45 setter også pris på at receiveren kan benyttes av to rom samtidig og at den har digital re-master (som gir ekstra nyanser til både CD- og MP3-lyd) og skjerm-meny. SA-XR15 og SA-XR25 kommer i handelen i mai og SA-XR45 i juni. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=25948 Hvis du ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Panasonic Norge Helge Rose Skårersletta 50, Postboks 324, 1471 Skårer Tlf.: 67 91 78 00 E-postadresse: helge.rose@panasonic.no Bedriftsinformasjon Matsushita Electric Industrial Co. Ltd er en verdensledende produsent av teknologiske forbruker-, forretnings- og industriprodukter, med fremtredende varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Bedriften omsetter til sammen 600 milliarder SEK og er blant annet børsnotert i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som omsetter 2 milliarder SEK per år og har cirka 140 ansatte. I Sverige, Norge og Danmark markedsføres fortrinnsvis produktgruppene audio/video, hi-fi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt kringkastingsutstyr og elektriske komponenter. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00990/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00990/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00990/bild.html Pictures