Panasonic Nordic AB og Ingram Micro innleder samarbeid

Panasonic Nordic AB og Ingram Micro har gleden av å meddele at bedriftene har innledet samarbeid om ordremottak og distribusjon av Panasonics elektronikkprodukter til forbrukermarkedet

Vi lever i en verden i rask endring og trenden går mot økt kundebevissthet, noe som fører til at forhandlerleddet etterstreber langsiktighet og kontinuitet i sortimentet. For Panasonic Nordic er det derfor viktig å tilpasse sin virksomhet for å møte disse økende kravene og opprettholde et høyt servicenivå. Mange av Panasonic Nordic ABs kunder vil i fremtiden bli håndtert av Ingram Micro, som er en veletablert distributør av elektronikkprodukter med hele Norden som arbeidsområde. - Vår nordiske organisasjon er nylig utvidet med Panasonic Finland og det var derfor av største betydning for oss å finne en samarbeidspartner som på samme måte som oss har hele Norden som arbeidsområde, sier Sven Arnquist, salgs- og markedssjef hos Panasonic Nordic AB. - Ingram Micro har vist seg å oppfylle alle våre krav og kommer til gjøre arbeidet til kundene våre betydelig lettere, sier Sven Arnquist videre. Ingram Micro tilbyr effektive systemer for e-handel, ordrehåndtering og kostnadseffektiv logistikk og distribusjon. Dette for at alle i leveringskjeden - produsenter, distributører, forhandlere og sluttkunder skal kunne få nytten av god service og lavere transaksjonsutgifter. - En stor fordel med en nordisk distribusjonsorganisasjon er at vi kan tilby en større tilgjengelighet, bredere sortiment og flere lagerførte både felles og unike produkter for landet, sier Magnus Högvall, sjef for Norden hos Ingram Micro. - Jeg er overbevist om at Panasonics forhandlere vil sette pris på våre kompetente medarbeidere og effektive logistikk, og merke støtten i arbeidet med å gjøre gode forretninger. Om Panasonic Matsushita Electric Industrial Co.Ltd er en av verdens ledende produsenter av tekniske forbruker-, forretnings- og industriprodukter med framtredende varemerker som Panasonic, National, Technics og Ramsa. Selskapet omsetter for totalt 510 milliarder NOK og er blant annet notert på børsen i Tokyo, New York, Amsterdam, Düsseldorf, Frankfurt og Paris. Panasonic Nordic AB er et heleid datterselskap som driver virksomhet i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Det nordiske selskapet omsetter for mer enn 2,3 milliarder NOK per år og har nitti ansatte. I Norden markedsføres først og fremst produktgruppene audio/video, Hi-Fi, kontorprodukter, telekommunikasjon, husholdningsprodukter, batterier, profesjonelt broadcast-utstyr og elektriske komponenter. Om Ingram Micro Ingram Micro, Inc. er verdens største globale distributør av IT-produkter. Selskapet er et viktig ledd i produktstrømmen i IT-bransjen og skaper salgs- og lønnsomhetsmuligheter for produsenter og forhandlere via unike markedsprogrammer, logistikktjenester, teknisk support, finansielle tjenester, produktsortiment og distribusjon. Selskapet har kunder i 100 land og er den eneste globale IT-distributøren med virksomhet i Asia. Selskapet ble rangert som nr. 72 på Fortune 500 og hadde en omsetning på 28,8 milliarder dollar år 2005. Besøk www.ingrammicro.com eller www.ingrammicro-europe.com. I Norden har Ingram Micro cirka 300 ansatte og er representert i Sverige, Norge, Danmark og Finland med hovedkontor i Kista utenfor Stockholm. Ingram Micro har landsspesifikke salgs- og markedsorganisasjoner, med ett felles lager som ligger ved Rosersberg utenfor Stockholm. Bedriften fokuserer på å skape kundetilfredshet og lønnsomhet ved å kontinuerlig effektivisere produktstrømmen.