Panasonic TX-P50VT50 er den beste plasma-TV-en du kan kjøpe

Panasonic vinner tre EISA-priser, European Plasma TV of the year 2012-2013, European Blu-ray Player 2012-2013 & European Compact System Lens 2012-2013

TX-P50VT50 ble tildelt "European Plasma TV of the year 2012-2013" av European Imaging Sound Association (EISA). Prisen er en anerkjennelse for TV-ets dype svarttoner – som skyldes et forbedret panelfilter som blokkerer for eksternt lys – naturlig fargegjengivelse og en oppslukende Full HD 3D-ytelse. Alt sammen i en elegant og stilig form i metall og glass.

European Imaging Sound Association (EISA) ble etablert i 1982 og er en multimedieforening som tester elektroniske forbrukerprodukter. EISA har blant annet 50 lyd-, mobil-, video og fotomagasiner fra 19 europeiske land som medlemmer. Deres utmerkelser er kjent som noen av de mest prestisjefylte anbefalingene et produkt kan få, og en nøkkelindikator for de beste forbrukerkjøpene.

TX-P50VT50 imponerte EISA-juryen med enestående ytelse i både 2D og 3D. I begrunnelsen for hvorfor TX-P50VT50 ble utnevnt til "European Plasma TV of the year 2012-2013" skriver EISA-juryen følgende: "Panasonic TX-P50VT50 er ganske enkelt den beste plasma-TV-en du kan kjøpe, og gjengir dype svarttoner, naturlige farger og en feiende flott Full HD 3D-ytelse. I tillegg er det fullpakket med state-of-the-art-funksjoner, inkludert innebygd Wi-Fi, en nettleser og tilgang til sosiale nettverk, apper via VIERA Connect og et avansert kalibreringsmodus. Tilkoblingsegenskapene er glimrende, med SD-kortspor, fire HDMI-innganger og tre USB-porter samt et elegant og stilig design. For forbrukere som liker den bildekvalitet som plasma-teknologien tilbyr, er Panasonic TX-P50VT50 det beste valget. "

Fabien Roth, direktør - Consumer TV, Panasonic Marketing Europe, sier: "Vi forplikter oss til vedvarende nyskapning gjennom vår serie VIERA TV-er for å sikre at vi leverer en best mulig opplevelse av hjemmeunderholdning. Vår TX-P50VT50 gir optimal bildekvalitet både i 2D og 3D, i tillegg til VIERA Connects forbedrede nettverksfunksjonalitet, alt sammen med en tynn profil og en svært attraktiv design. Vi er glade for at EISA-dommerne har anerkjent at VIERA TV-serien setter standarden for hjemmeunderholdning. "

Blu-ray-spiller DMP-BDT500 og LUMIX GX VARIO 12-35mm/F2.8 ASPH. / POWER OIS-objektivet har også vunnet priser. Blu-ray-spilleren vant "European Blu-ray Player 2012-2013", hvor EISA Awards-panelet uttalte: "Panasonic DMP-BDT500 har det hele. Denne allsidige og moderne avspilleren, med rask og pålitelig avspilling av CD/DVD/BD-plater, tilbyr en rekke funksjoner som gir deg en enda bedre kontakt med Internett, f.eks. DLNA fil-strømming. De gode tilkoblingsmulighetene inkluderer to HDMI-er, noe som gjør integrasjon med resten av systemet enkelt.

Objektivet vant "European Compact System Lens 2012-2013", og imponerte EISA Awards-panelet med sitt metallbelagte design og UHR-glass ("Ultra High Refractive"), som minimerer kromatisk aberrasjon og beholder en høy bildekvalitet i hele bildeområdet.

Samtlige utmerkelser vil presenteres på den offisielle EISA Awards-seremonien, som avholdes 2. september på Adlon Kempinski Hotel i Berlin.

Panasonic Corporation er en av verdens førende produsenter av tekniske forbruker-, handels- og industriprodukter. Selskapet omsatte for i alt 79 milliarder EUR i løpet av siste regnskapsår. Hovedkontoret er basert i Osaka, Japan, og er blant annet børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE).

Panasonic Nordic, Branch of Panasonic Marketing Europe GmbH har aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. I Norden omsetter Panasonic for over 2 milliarder NOK i året, og har mer enn 100 ansatte. I Norden markedsføres fortrinnsvis produktgruppene TV, Kameraer, Blu-ray, Hjemmekinoanlegg, HiFi, Luftvarmepumper, Kontorprodukter, Telekommunikasjon, Husholdningsapparater, Batterier, Profesjonelt broadcasting-utstyr samt elektroniske komponenter. For mer informasjon om selskapet og varemerket Panasonic, besøk vår hjemmeside www.panasonic.no